Ukrainan konflikti/sota

Ja menetti savea kummallakin kerralla. Kysynys kuuluu että paljonko savea Ukraina menettää tässä kahinassa.
Toivottavasti Putin jää vähän tavoitteesta.
uj-oroszorszag.jpg
Kun karttaa katsoo niin luulisi Venäjää kiinnostavan tuo Ukranan pohjoisin osa mikä työntyy 'aivan liian lähelle Moskovaa'? Samalla päästäisiin itse lähemmäksi Kiovaa;)
 
Uskooko toi Packalen että venäjä on siellä osapuolena? Mikäs moisen aiheutti, vielä ei nimittäin ole tullut kiistattomia todisteita jotka nähdessään sanoi uskovansa.

Tuo 2000 tarkkuuskivääriä on hyvä idea.. 10 miljoonaa vaan. Mutta paljons menis janttereiden kouluttamiseen ja pitämiseen valmiudessa? Ei varmaan 10 miljoonaa riittäisi. Ja toi 7x2000 tappiot viikossa olettaa että tarkka-ampujien keskuudessa ei ole tappioita. Aika optimististä. Noh, mutta mies on poliisi, ei niiltä voi paljoa odottaa tuolla pääkopan puolella.

Luuloni tämän turvallisuusalan "ammattilaisen" ulkopoliittisesta&maanpuolustusalan ymmärryksestä on kyllä sulanut viime viikkojen aikana kuin lumiukko keväällä vesisateessa. Niin kapea-alaiselta miehen ymmärrys omalta alaltansa vaikuttaa. Lisäksi osoitti poliittisen harkintakyvyn puutetta alkamalla viisastelemaan venäläisten sotilaiden läsnäololla Ukrainassa, suututtaen varmasti osan äänestäjäkunnastansa.

Zero points.
 
Suomen itsenäisyystaistelu on saanut alkunsa suomalaisten itsensä toimesta jo Ruotsin vallan ajoilta. Kannattaa lukea historiaa: Spregtporten, Anjalan liitto jne. jatkuen ehdotuksina Venäjän Katariina II:lle jne. Edelleen tästä historiasta juontaa ero Ruotsista, Aleksanteri I:en ja Napon Tilsitin sopimuksen myötä ja Suomen autonominen asema osana Venäjää. Mikä sitten johti myöhemmin konfliktiin venäläistämistä vastaan sekä itsenäisyyden tavoitteluun.

Siis Suomen itsenäisyys on johdettu ihan omista kansallisista tavotteista. Myös varsinainen itsenäisyystaistelu oli Suomesta johdettua. Mutta erittäin vahvaa apua, omista poliittisesta tavoitteistaan johtuen, antoi Saksa (kuten tiedetty). Saksa antoi apuaan myös muille Venäjän imperiumia vastustaville hankkeille ( mm. Leninin johtamille anarkisteille).

Tuohon lisäisin vielä detaljia että Venäjän vallan aikana itsenäisyysaate ilmeni myös aika näkyvänä liikkeenä ruotsinkielisten nimien suomentamisesta. Se ei varmasti ollut Svea-mamman masinoimaa toimintaa. Saksa tuki Suomen itsenäisyyttä ollessaan itse sodassa Venäjän kanssa tai siis sanelemassa rauhaa Neuvosto-Venäjälle, mutta edeltäneillä vuosikymmenillä ei keisarillisen Saksan intresseissä ollut lietsoa muiden keisarikuntien sisäisiä itsenäisyyskysymyksiä, Saksalla oli kuitenkin aika toiseen suuntaan pyrkimykset tulla itsekin siirtomaavallaksi ja siihen ilmapiiriin ei tuollaiset aatteet kovin hyvin sopineet. Käsittääkseni keisarillinen Saksa oli kuitenkin ihan hyvissä suhteissa Suomen Suuriruhtinaskuntaan, kohtalaisen tärkeä kauppakumppani, opiskelupaikka, jne, kunnes MS1:n aikana homma syveni jääkäriliikkeeksi ja isommaksi yhteispeliksi.

Monimutkaisempaahan tuo kaikki kuin tähän nyt mahtuu. Mutta siis samaa mieltä.

Ukrainalla on myös mielestäni aliarvostettu aika itsenäismielinen historiansa. Todellakaan mikään vahingossa syntynyt rajamaan puskurivaltio, kuten jossain nähnyt esitettävän. Pitäisi vaan ehtiä tutqia ja tutustua vähän tarkemmin, tällä hetkellä vielä hatarahko käsitys irrallisten historiallisten nippelitietojen ja toisaalta asenteellisten lähteiden katsausten varassa... Ei hyvä...
 
Muistellaanpas vanhoja.

Tämä sopimus allekirjoitettiin vain päivä ennen Janukovitsin eroa opposition ja Janun välillä. Mutta Euromaidanille tämä sopimus ei kelvannut (riittänyt).

http://www.auswaertiges-amt.de/cae/...licationFile/190027/140221-UKR_Erklaerung.pdf


Mitäs me oikeasti muka tiedämme, mitkä ovat mielialat Itä-Ukrainassa - ja kuka siellä johtaa mitäkin? Minä ainakaan tiedä ja edellytys muodostaa ns. objektiivinen mielipide täältä 2000 km päästä ovat aika olemattomat.
 
Riippuu tietysti miten asiaa tarkastelee. Parempi kysymys on pikemmin, miksi kukaan menisi Putinille hommiin.
Ihmiset tekevät mitä oudompia asioita rahasta.. Itse voisin ryhtyä palkkamurhaajaksi. Tai lähteä sotimaan Ukrainan tai seppojen tai vaikka Assadin puolelle jos hinnasta sovitaan. (8000e ei riitä;))

Ja en usko että Bäckmän tuota pelkästään rahan takia tekee, vaikka onhan se mukava bomus. Äijä taitaa olla oikeasti kajahtanut. Hankala homma kun täälä nyt sattuu olemaan mielipiteen vapaus, mutta kyllähän tämä herra tarvitsisi uudelleenkoulutuksen/ohjelmoinnin.
Tai sitten hän on niin fiksu ettei edes usko omiin provenäjä -juttuihinsa? On tyytyväinen kun saa 10000e/kk lapaan ja nauraa venäläisille ja suomalaisille samaan aikaan;)
 
Bäckmanhan on ollut varsin pro-venäjä kaiken pienen ikänsä, mutta ei varmasti haittaa, jos edut on ns. kohdallaan Putinin paskaa jauhaessa.

Itseasiassa nythän homma on ihan kohdillaan, kun saa ihan palkkaa vastaan paskaa jauhaa. Jokainenhan meistä ymmärtää, että sen "lauluja laulat kenen leipää syöt".

Aiemmin homma meni Bäckmanin epäisänmaallisuuden piikkiin. Nyt homman voi selittää duuniaspektista aika kätevästi.

Itse en voisi itseäni kuvitella maatani myymässä juuri mistään hinnasta, mutta voisin toki mennä vaikka Syyriaan puhumaan kakkaa 80000 e/kk palkalla. Ei mulla mitään väliä ole, kuka sielläpäin maailmaa voittaa ja mitä kunhan liksa on kohdillaan ja oven takana niitä taivaallisia neitsyitä... Mihinkään raakuuksiin en kuitenkaan suostu osallistumaan edes rahasta.

Luultavasti perseilisin hieman ns. paskanpuhujahommassa tyyliin 'Tiltu' eli vetäisin sopivasti överiksi niin että vastaanottava puoli käsittäisi minut täydeksi huuliveikoksi mutta palkanmaksaja olisi silti tyytyväinen mahtaviin propagandasuorituksiini.

Ehkä tuosta aspektista käsin voisin lähteä jopa Putlerin hommiin - tyyliin sabotoimaan taitavasti eli täyttäisin propagandistin paikan mutta ryssissin vähän hommaa hienovaraisesti.
 
Ja toi 7x2000 tappiot viikossa olettaa että tarkka-ampujien keskuudessa ei ole tappioita. Aika optimististä.

Mutta myönnä vaan että teoreettisesti kuulostaa helpolta. Riittää että ne jokainen 2000 ampuu yhden sotilaan päivässä, sen jälkeen voi Sotkussa ryypätä kavimunkit loppu päivä. Ja jos yhtenä päivänä saa hollille vaikkapa kaksikin vihulaista voi ottaa rokulipäivä.
Ei kuulosta vaikealta, varmaan maaleja riittää sodassa.
 

Juurikin noin. Suomen itsenäistymisprosessin voi kuvailla noilla sanoilla etkä ainutakaan asiavirhettä edes tehnyt. Ehkä äärioikeistolaisen ruotsalaisen avun (miehiä, aseita ja rahaa) olisi voinut myös mainita. Melkoista ulkomaiden agitaatiota koko Suomen itsenäisyys!
.

Se, mitäkirjoitin oii sarkasmia ja aika lujaakin sellaista.
 
Muistellaanpas vanhoja.

Tämä sopimus allekirjoitettiin vain päivä ennen Janukovitsin eroa opposition ja Janun välillä. Mutta Euromaidanille tämä sopimus ei kelvannut (riittänyt).

http://www.auswaertiges-amt.de/cae/...licationFile/190027/140221-UKR_Erklaerung.pdf


Mitäs me oikeasti muka tiedämme, mitkä ovat mielialat Itä-Ukrainassa - ja kuka siellä johtaa mitäkin? Minä ainakaan tiedä ja edellytys muodostaa ns. objektiivinen mielipide täältä 2000 km päästä ovat aika olemattomat.


Mistä tiedät ettei olisi kelvannut? Janukovits pakeni heti allekirjoittamisen jälkeen, joten emme tiedä miten olisi käynyt jos hän olisi jäänyt vastaamaan seurauksista.

http://yle.fi/uutiset/nain_janukovits_pakenee_kiovasta__turvakameravideo/7104050
 
Bäckmanhan on ollut varsin pro-venäjä kaiken pienen ikänsä, mutta ei varmasti haittaa, jos edut on ns. kohdallaan Putinin paskaa jauhaessa.

Itseasiassa nythän homma on ihan kohdillaan, kun saa ihan palkkaa vastaan paskaa jauhaa. Jokainenhan meistä ymmärtää, että sen "lauluja laulat kenen leipää syöt".

Aiemmin homma meni Bäckmanin epäisänmaallisuuden piikkiin. Nyt homman voi selittää duuniaspektista aika kätevästi.

Itse en voisi itseäni kuvitella maatani myymässä juuri mistään hinnasta, mutta voisin toki mennä vaikka Syyriaan puhumaan kakkaa 80000 e/kk palkalla. Ei mulla mitään väliä ole, kuka sielläpäin maailmaa voittaa ja mitä kunhan liksa on kohdillaan ja oven takana niitä taivaallisia neitsyitä... Mihinkään raakuuksiin en kuitenkaan suostu osallistumaan edes rahasta.

Luultavasti perseilisin hieman ns. paskanpuhujahommassa tyyliin 'Tiltu' eli vetäisin sopivasti överiksi niin että vastaanottava puoli käsittäisi minut täydeksi huuliveikoksi mutta palkanmaksaja olisi silti tyytyväinen mahtaviin propagandasuorituksiini.

Ehkä tuosta aspektista käsin voisin lähteä jopa Putlerin hommiin - tyyliin sabotoimaan taitavasti eli täyttäisin propagandistin paikan mutta ryssissin vähän hommaa hienovaraisesti.

Viileä tarina, veli.
 
Niinpä, mutta vain tarkastelunäkökulmasta riippuu, onko se sarkasmia vaiko jonkun mielestä ns. pätevä ja tyhjentävä selitys asioiden kulusta. Asiavirheitähän kirjoituksessasi ei ollut, joten viestin tulkinta riippuu ihan tahosta joka sitä lukee.


Siinä oli paljon päin honkia ja olen melko lailla päinvastaista mieltä. Mutta sinulla on oikeus tulkintaasi ja minulla omaani.

Ukrainassa on sota. Mennään tarkastelemaan, keitä moukkia liikkuu missäkin ruudussa.
 
Kuvitteleppa itse, että Suomen liikekannallepano suoritettaisiin suoraan natsilippujen alla. LKP-upseereilla olisi natsien hihalippu kädessä jne.... Olisko ns. fiksu veto?

Ukrainan vapauspuolue ei ole Ukraina. Toisekseen, liikekannallepanossa Suomen ilmavoimien reserviläiset kokoontuvat hakaristeillä somistettujen lippujen alle. Ei näytä NATO:a eikä USA:ta haittaavan. Symboleilla on eri merkityksiä kohteesta riippuen:

us_air_force_-_air_force_roundel_color_.jpg
400_F_32918863_bxikNBsFZSEXSTeii8XW1fB8HMpletg5.jpg

Mikäli aate on jo perusteiltaan mätä, ei se tunnuksia läträämällä siitä raikastu:

puke.gif
vasemmistologo.png
140px-SKDL_logo.svg.png
Demokraattinen_vaihtoehto_logo.jpg


Oliko muuten yhtään kommenttia antaa väittämääsi ukrainalaisen SS-divisioonan St.Petersburgin (Pietari?) tukijamarssiin, joka osoittautuikin "venäläiseksi marssiksi" Moskovassa?

874876_600.jpg

876689_600.jpg

875337_600.jpg


Edit: liikaa tähtiä
 
Viimeksi muokattu:
Muistellaanpas vanhoja.

Tämä sopimus allekirjoitettiin vain päivä ennen Janukovitsin eroa opposition ja Janun välillä. Mutta Euromaidanille tämä sopimus ei kelvannut (riittänyt).

http://www.auswaertiges-amt.de/cae/...licationFile/190027/140221-UKR_Erklaerung.pdf

Liekö sama mistä tuossa viestissä puhutaan:

Russian ombudsman refused to sign the proposed agreement and German and Polish FM said upon talks that agreement has not been reached yet

(Sivulla 12 tässä ketjussa, jos mennään vanhoja muistelemaan. Tuostahan klikkaamalla pääsee.)
 
Ukrainan vapauspuolue ei ole Ukraina. Toisekseen, liikekannallepanossa Suomen ilmavoimien reserviläiset kokoontuvat hakaristeillä somistettujen lippujen alle. Ei näytä NATO:a eikä USA:ta haittaavan. Symboleilla on eri merkityksiä kohteesta riippuen:

Postasit aiemmin jo yksiulotteista symboliikkakakkaasi mm. Saksan vaakunoista. En vaivautunut kommentoimaan. Nyt vaivaudun: kerro se Anne Appelbaumille. Mulle sun on ihan turha paasata. Ei mulla mitään vaikutusvaltaa ole mihinkään.

Silti olen sitä mieltä, että Ukrainassa hilluu uusnatsit aseet kädessä. Myös toki muutama muukin kuin uusnatsi on siellä ase kädessä - mutta aika iso osa asemiehistä on natseiksi itseään ilmoittavia. Sitä käsitystäni ei mikään symboliikkaripulisi muuta.

Oliko muuten yhtään kommenttia antaa väittämääsi ukrainalaisen SS-divisioonan St.Petersburgin (Pietari?) tukijamarssiin, joka osoittautuikin "venäläiseksi marssiksi" Moskovassa?

Ei muuta kommentoitavaa kuin että Anne Appelbaum on sitten pahasti erehtynyt ja vetänyt väärät johtopäätökset. Valitettavasti hänen (väärillä?) johtopäätöksillä on enemmän merkitystä kuin sinun ja minun "oikeilla" johtopäätöksillä X 1000 on yhteensä.

Kerro toki Annelle hienot löytösi. Ehkäpä hän muuttaa mielipidettään ja pyytää verkostoaan lähettämään apua Ukrainaan. Tai sitten ei. :)

Huomasin kyllä jo aiemmista yhteyksistä, että kykysi erottaa ns viestintuoja ja viesti ovat varsin olemattomat, Masa76. Keskustelu jatkossakin pysyy varmasti korkeatasoisena, jos kuvittelet esim. USA:n avun riippuvan siitä, mitä mieltä minä olen - tai että saat minun pääni käännytettyä jossain asiassa täällä - tai otat kaikki postamaani linkit ikäänkuin minun henkilökohtaisina kannanottonani asioihin...

En ole millään lailla osallinen Ukrainan sisällissodassa eikä minua edes suuresti kiinnosta, mikä tai kumpi osapuoli siellä on ns. "voitolla". Jos oikeasti tässä Suomen etua ajatellaan, niin sen parempihan se meille vaan on, mitä enemmän slaavit tuolla keskenään nujakoi...toivottavasti tappelevat seuraavat 30 vuotta. Ei Venäjällä ruutia niin paljon kuivassa ole, että se jaksaisi kahta konfliktia yhtäaikaa vetää. Joten mitä kauemmin Ukrainassa nahistellaan, sitä rauhallisempaa täällä meidän rajoilla on...
 
Viimeksi muokattu:
Mitään analyyttistä ei saa missään vaiheessa sanoa tai on heti "ryssän trolli"?

Näistä olkiukoista ehtikin olla jo puhetta. Selvennettäköön että analyyttinen ja valtavirtaa ruotiva ote on aina tervetullutta, ja että paskanpuhumisesta ei vielä pääse putinistiksi, onhan niitä ihan tavallisia maatiaisröllejäkin.
 
Postasit aiemmin jo yksiulotteista symboliikkakakkaasi mm. Saksan vaakunoista. En vaivautunut kommentoimaan. Nyt vaivaudun: kerro se Anne Appelbaumille. Mulle sun on ihan turha paasata. Ei mulla mitään vaikutusvaltaa ole mihinkään.

Olisiko kannattanut edes linkittää Anne Appelbaumista muutakin kuin pelkkä wiki-sivu? Jos lähteet puuttuvat näyttää siltä kuin vetelisit viestiä omasta perseestäsi.
 
Back
Top