Sekalaista mussuttelua

Rautatieaseman edustalta voi ihan itse valita Suomalaisen kuljettajan ja taksin, ei tarvi ottaa apinahuijareita.
Myöhäinen vastaus, mutta oman oman kokemukseni pohjalta. Ei tuo valinta ole ollut mahdollista. Ellei kuvio juuri nyt ole muuttunut. Kannattaa myös huomata että tiettyjen - esim. Taksi-Helsingin autot ovat pääsääntöisesti tuolta tolpalta uupuneet.

Asun likellä keskustaa ja vielä hetki sitten, tuli Rautatieaseman kautta päivittäin kuljettua. Ohi Bagdad-Somalia -taksitolpan.
 
"

Britannian hallitus: Sukupuolessa on kyse biologiasta, ei identiteetistä​

Britannian terveydenhuoltojärjestelmän NHS:n uudessa ohjeistossa sukupuoli määritellään biologian, ei henkilön sukupuoli-identiteetin mukaan."

Tästä jotenkin muistui mieleen, kun minun identiteetti oli "noheva oppilas", siis ihan aikuisten oikeesti koin itseni hyvin särmäksi oppilaaksi... Mutta sehän olikin vain minun omassa päässäni luoma identiteetti... Sotilasmestari Piispa sitten paljasti minun biologisen koostumukseni... Erinäisten sattumusten jälkeen sotm.Piispa käski koko koulun muotoon pihalle ja minut sitte siihen rappusille asentoon... Puhe alkoi melko kovaäänisesti näin: " TÄMÄ...TÄMÄ TÄSSÄ VÄITTÄÄ OLEVANSA OPPILAS...MUTTA HÄNHÄN ON RANSKALAINEN LUTEEN NUSSIMA KÄKIKELLON VIETERI..."... Sillon minulle paljastui mikä syvällisemmin oikeasti olen...
 
Tasan kuukauden päästä on 80 vuotta Viipurin menetyksestä... Siellä asuu siis ryssää jotka on syntynyt siellä ja ovat nyt elämänsä loppumetreillä... Kuuluuko Viipuri ryssille, ovatko siellä asuvat ryssät "kotiseudullaan"? Minusta ei. Minusta Viipuri on edelleen Suomea, joka pakolla meiltä vietiin. Minusta Viipuri pitäisi palautta... Palauttaa samoilla metodeilla, kun se luovutettiinkin, eli tyhjänä asukkaista. Jotkut sanoo heti, että mitä me sillä tehdään ja kuin kalliiks se tulisi ja kun siellä syntynyttä ryssää jne.. Minusta se vaan oikeudenmukaisuuden mukaan pitäisi palauttaa ja TYHJÄNÄ... Tehtiin me sillä ihan mitä vaan, tai oltiin tekemättä, se on sivuseikka... Jätetään vaikka tyhjäksi, susien ja karhujen reviiriksi, kunhan se palautetaan... Rahaa sinne saa lyödä ketkä haluaa... Sitte ite ajatuksen ydin: ryssä on nyt asuttanut Krimin... Ajatellaanko 80v. päästä, että se heille jotenkin kuuluisi? Pitäisikö se palauttaa Ukrainalee tyhjänä, vai ryssineen päivineen?... Niinpä... Näin se maailma menee ja me vaan vikistään ;)
 
Vanhaan viestiin vastaus, mutta silti.

Voi Taivahan Taatto, että vihaan tuota sanaa. Aikoinaan sentään vanhan liiton Viestikoelaitos haki ja työllisti ihan virallisesti operaattoreita,
mutta sillä ei ollut mitään tekemistä motivointitaulujen mietelauseiden toistelemisen kanssa, kuten nykyään näyttää asian laita olevan.
Jotenkin tuosta tulee vähän mieleen Samuli Edelmann laulamassa erikoisjoukkojen marssia "Operaattori, operaattori on kaikkien kaveri!"
 
Selityksen sana:

Vaikka olen hyvinkin HS-kriittinen, mulla on tilaajan tunnukset. Parempi -ehdottomasti- puolisko on niin tottunut hesarin lukija, että hän tilaa, eukä kaikesta kannata känätä.

Minä saan lukuoikeuden siinä siivellä. Maksn hesarille potut pottuina tekemällä tiukkoja referaatteja parhaista jutuista.
 
Pitkäaikaisella ystävällä, peruskoulusta lähtien. Elämä kovin mullistunut

1) Vaimo päätti kokea elämäänsä, itseään laadullisemmin toteuttavalla tavalla.
- lähtivät vaimon ehdotuksesta lomamatkalle tiettyyn maahan
- matkalla esiin tuli, vaimon yhteydenotto mahdolliseen uuteen kumpppaniin. Yhteydenotto ei tuottanut tuloksia.
- vaimon mahdollisuus-kirjassa ollut toinen vaihtoehto tärppäsi
- vaimo jäi tsekkeihin elelemään

2) Kundin näkökulmasta
- hämmennys, totaalinen sellainen
- sopimus omaisuuden jaosta, ml. kaksi alaikäistä lasta, joita ex-vaimo muutaman kerran nähnyt nyt useamman vuoden kuluessa
- vastuunotto yhteisistä kulutusluotoista + kiinteistöstä

Pikakelauksena tähän päivään --> YT:n kautta, ystäväni, ikänsä töitä tehnyt. Nyt työtön.

Hurraa.
 
Selityksen sana:

Vaikka olen hyvinkin HS-kriittinen, mulla on tilaajan tunnukset. Parempi -ehdottomasti- puolisko on niin tottunut hesarin lukija, että hän tilaa, eukä kaikesta kannata känätä.

Minä saan lukuoikeuden siinä siivellä. Maksn hesarille potut pottuina tekemällä tiukkoja referaatteja parhaista jutuista.
Meillä oli sama tilanne pitkään, kunnes itse huomasi hesarin puolueellisuuden ja lopetti tilauksen.
 
Suomalainen pitää halvoista lipuista, ja halvalla saa tunnetusti parhaat kuskit ja hyvin huolletun kaluston.

Ja jos ei saa, ei tule kesällä kylmä:

Matkan aluksi sisällä oli 38 astetta, mutta puolessa tunnissa se olikin 46 astetta

– Kysyin, voisiko auton luukkuja avata. Siihen kuljettaja ei suostunut, koska ne olivat vain hätätilanteita varten (sehän oli hätätilanne jumaliste).


+ Tässä pari tilannetta, jolloin olisi kai saanut tuulettaa.

Screenshot_20240525-081430~2.pngScreenshot_20240525-081504~2.png


Ja pirulauta taas...

 
Viimeksi muokattu:

Liitteet

  • Screenshot_20240525_100850_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20240525_100850_Samsung Notes.jpg
    185.6 KB · Luettu: 4
Viimeksi muokattu:
Suomalainen pitää halvoista lipuista, ja halvalla saa tunnetusti parhaat kuskit ja hyvin huolletun kaluston.

Ja jos ei saa, ei tule kesällä kylmä:

Matkan aluksi sisällä oli 38 astetta, mutta puolessa tunnissa se olikin 46 astetta

– Kysyin, voisiko auton luukkuja avata. Siihen kuljettaja ei suostunut, koska ne olivat vain hätätilanteita varten (sehän oli hätätilanne jumaliste).


+ Tässä pari tilannetta, jolloin olisi kai saanut tuulettaa.

Katso liite: 97785Katso liite: 97786


Ja pirulauta taas...

Sama tyyli jatkui perjantaina. Iltapäivällä Onnibus-vuoro osui liikennevalotolppaan Helsingin Kalliossa ja myöhemmin illalla yhtiön toisessa, Tampereelta Huittisiin matkalla olleessa autossa syttyi tulipalo.

 
Sama tyyli jatkui perjantaina. Iltapäivällä Onnibus-vuoro osui liikennevalotolppaan Helsingin Kalliossa ja myöhemmin illalla yhtiön toisessa, Tampereelta Huittisiin matkalla olleessa autossa syttyi tulipalo.

 
Hitto, tuossa taannoin Lidl muisti minua syntymäpäivä suklaalevyllä, enkä nyt mitenkään erikoisesti ole ollut heidän vakio asiakas. Sen siaan Kay - ja Ääs-ryhmät eivät koskaan ole muistanut syntymäpäiviä mitenkään milloinkaan, ahneita taitavat olla.
 
Sama tyyli jatkui perjantaina. Iltapäivällä Onnibus-vuoro osui liikennevalotolppaan Helsingin Kalliossa ja myöhemmin illalla yhtiön toisessa, Tampereelta Huittisiin matkalla olleessa autossa syttyi tulipalo.

Joskus oli juttua, että tuo olisi käytännössä konkassa eikä ole koskaan kannattanut. Mikä sitä sitten pyörittää vielä?
 
Saisko jotain käteviä tukia?

Liittyiskö tämä tuohon mitenkään?

 
Saisko jotain käteviä tukia?

Liittyiskö tämä tuohon mitenkään?

Julkinen liikenne pyörii suurelta osin tukien varassa. Ihan joka paikkaan ei junalla pääse, joten bussi voi olla ainoa vaihtoehto. Joillekin se voi olla myös hintakysymys. Kerran menin Onnibusilla Helsingistä Ouluun. Oli kyllä varsinainen Via Dolorosa. Junassa ei tarvitse istua polvet suussa ja matka menee paljon nopeammin vaikka VR onkin aina myöhässä mutta niin oli Onnibussikin.
 
Joskus oli juttua, että tuo olisi käytännössä konkassa eikä ole koskaan kannattanut. Mikä sitä sitten pyörittää vielä?
Liikevaihtoa on varmaan 25-30 miljoonaa mutta tuskin suurta tulosta.

Juttu on niin, että jos Onnibus ei kulje, mikä sitten kulkee? Ei tien päällä ole enää muita, jos haluaa julkisilla vaikkapa Helsingistä Poriin. Juu juu, en minäkään tiedä, miksi joku haluaisi, mutta siis teoriassa. 😎

Luulisin, että yhtiön täytyy saada joku tuki, muuten ei enää pääse monilla kaukolinjoilla kuin taksilla tai omalla autolla, jos ei ole junayhteyttä.
 
Back
Top