Panssarivaunut

Esikatselukuvan perusteella, kattomatta paskaa. Käytän aikani mieluummin kaljanjuontiin.

Nuo "shot trapit" ovat WW2 aikaisia APC -ampumatarvikkeita ja teräspanssaria koskeva jutzka, moderni nuoliammus menee tikkana läpi käytännössä suuntaa muuttamatta kunnes liike pysähtyy tai tikka hajoaa, noin karkeasti yksinkertaistaen. Ne eivät kimpoile. Leopardin ontto NERA-elementti on kiilamainen tarkoituksella, se lisää matkaa joka nuolen tai ontelosuihkun on edettävä elementissä. Jos ne saavat tikan kääntymään, edes hieman, se on vain eduksi, sillä suuren liikemääränsä vuoksi se painaa edelleen jokseenkin samaan suuntaan, mutta jossain muussa asennossa kuin kärki edellä.

Jos suunniteluvikaa lähtisin Leopardista etsimään, osoittaisin ensimmäisenä suurta gun mantlettia (en ole aivan varma, miten tämä käännetään). Se on ymmärtääkseni vain terästä ja täten iso heikko kohta aivan keskellä vaunun etusektoria. Esimerkiksi Abramsissa, Chieftainissa ja Challengerissa tykki on upotettu torin keulaelementtien sisään. Tätähän tuo A5:stä eteenpäin käytetty keulakiila osittain myös korjaa.

Tämän takia en mielellään surffaa Youtubessa. Siellä on pelkkää mussutusta ja lässytystä, jota joku Ilta-pulu tai YLE siteeraa ASIANTUNTIJOINA.

En myöskään ihan hirveenä arvosta sellaista foorumikäyttäytymistä, missä vain kaadetaan videoita ilman mitään saatesanoja kuin sylkeä suusta. Keskustelufoorumeilla on mun käsittääkseni tarkoitus käydä keskustelua. Tämä ei ole henkilökohtaista pottuilua vaan ihan yleinen turhautumuksen ilmaus.
 
Esikatselukuvan perusteella, kattomatta paskaa. Käytän aikani mieluummin kaljanjuontiin.

Nuo "shot trapit" ovat WW2 aikaisia APC -ampumatarvikkeita ja teräspanssaria koskeva jutzka, moderni nuoliammus menee tikkana läpi käytännössä suuntaa muuttamatta kunnes liike pysähtyy tai tikka hajoaa, noin karkeasti yksinkertaistaen. Ne eivät kimpoile. Leopardin ontto NERA-elementti on kiilamainen tarkoituksella, se lisää matkaa joka nuolen tai ontelosuihkun on edettävä elementissä. Jos ne saavat tikan kääntymään, edes hieman, se on vain eduksi, sillä suuren liikemääränsä vuoksi se painaa edelleen jokseenkin samaan suuntaan, mutta jossain muussa asennossa kuin kärki edellä.

Jos suunniteluvikaa lähtisin Leopardista etsimään, osoittaisin ensimmäisenä suurta gun mantlettia (en ole aivan varma, miten tämä käännetään). Se on ymmärtääkseni vain terästä ja täten iso heikko kohta aivan keskellä vaunun etusektoria. Esimerkiksi Abramsissa, Chieftainissa ja Challengerissa tykki on upotettu torin keulaelementtien sisään. Tätähän tuo A5:stä eteenpäin käytetty keulakiila osittain myös korjaa.

Tämän takia en mielellään surffaa Youtubessa. Siellä on pelkkää mussutusta ja lässytystä, jota joku Ilta-pulu tai YLE siteeraa ASIANTUNTIJOINA.

En myöskään ihan hirveenä arvosta sellaista foorumikäyttäytymistä, missä vain kaadetaan videoita ilman mitään saatesanoja kuin sylkeä suusta. Keskustelufoorumeilla on mun käsittääkseni tarkoitus käydä keskustelua. Tämä ei ole henkilökohtaista pottuilua vaan ihan yleinen turhautumuksen ilmaus.

Pahoittelut saatesanojen puutteesta. Toinen noista videon hepuista kun on saksalainen Leo 2 -panssarimies, niin tuumailin että ehkä tietää mistä puhuu.
 
Esikatselukuvan perusteella, kattomatta paskaa. Käytän aikani mieluummin kaljanjuontiin.
Muistaakseni videossa kävi ilmi että vastaus on "ei ole heikkous", ja selittivät juurikin tuon syyn. Tuommoinen tyyli esikatseluissa on vaan valitettavasti nykyään aika tarpeellista Youtube algoritmien takia ihan vakavillekkin kanaville. Ei kannata sen takia arvostella, vaikka se ärsyttävää onkin. Ei sentään tuossa ollut mikään typerän tyhmä, vaan ihan oikea kysymys, ja vastaus tuli videossa.
 
Esikatselukuvan perusteella, kattomatta paskaa. Käytän aikani mieluummin kaljanjuontiin.



En myöskään ihan hirveenä arvosta sellaista foorumikäyttäytymistä, missä vain kaadetaan videoita ilman mitään saatesanoja kuin sylkeä suusta. Keskustelufoorumeilla on mun käsittääkseni tarkoitus käydä keskustelua. Tämä ei ole henkilökohtaista pottuilua vaan ihan yleinen turhautumuksen ilmaus.
Onko hyvää foorumikäyttäytymistä, keskustella videostä jota ei ole itse katsonut?

Hyvää lauantaita, kaljalla itsekkin, jälkipolvi oli kylässä ja nyt on rauha keskittyä maanpuolustus nettiin. :)
 
Onko hyvää foorumikäyttäytymistä, keskustella videostä jota ei ole itse katsonut?

Hyvää lauantaita, kaljalla itsekkin, jälkipolvi oli kylässä ja nyt on rauha keskittyä maanpuolustus nettiin. :)
Mielestäni ilmaisin selkeästi miksi niin tein. Tää on vähän se hinta, minkä klikkihuorausjournalismista joutuu maksamaan.

Mun päkki tyhjeni, joten avaan viinipullon. 🍷
 
Mielestäni ilmaisin selkeästi miksi niin tein. Tää on vähän se hinta, minkä klikkihuorausjournalismista joutuu maksamaan.

Mun päkki tyhjeni, joten avaan viinipullon. 🍷
Eikös nykyään keskustelua ole juurikin youtube-videoiden ja X-viestien linkkaaminen/upottaminen ilman saatesanoja? Tai ehkä joku "HAH!" tai "Vitun ryssät!" tai ";)". Mitäs niihin muuta tarvitsee? Tai ainakin tämmöinen tunne tulee, kun joitakin tämänkin palstan ketjuja seuraa...
 
Sopinee tänne. Mukana olleen tarinaa 73 Eastingin panssaritaistelusta. Oli Persianlahden vuoden 1991 sodan tunnetuin panssaritaistelu.

 
Tuhoutunut M1 ja hyvin näkyy tornin katonräjähdepaneelit lentäneet pois a-tarvikkeiden räjähdettyä. Miehistölle tuskin on tapahtunut mitään, mikäli paineovi torniin on ollut kiinni.
 

Liitteet

  • 1000001964-01.jpeg
    1000001964-01.jpeg
    214.2 KB · Luettu: 89

Ukrainan M1A1 Abramsit tai osa niistä on saanut vähän kenttämodifikaatioita. Peruspakettina kontakt-1 ERA:a keulaan ja cope cagea tornin ympärille. Cope cagen desing näyttää vähän samalta matalalta ratkaisulta, kuin mitä on nähty T-90M sarjalaisissa. Perinteisestihän cope cage on asennettu reilun metrin etäisyydelle tornin katosta, mutta T-90M tankeissahan on nähty ratkaisua, jossa cope cage on vain noin puolen metrin korkeudella. Tämä ratkaisu mahdollistaa tornin katolla olevan 12,7 mm RCWS:n realistisen käytön ja varmasti tarjoaa paremman tilannetietoisuuden johtajan optiikan ollessa cope cagen yläpuolella.
 
Miksi länsivaunuissa ei ole tuota vaihtoehtona?

Itävaunut ovat kyllä kiehtovia miten joissakin asioissa on panostettu ja toisissa tingitty.
 
Mikä tuon cope cagen toimintamekanismi on? Miten se oletetusti parantaa suojausta esim. Tornin etupanssarin edessä?

Perinteinen RPG-7:n pietsosytyttimen murskaus on minulle tuttu juttu, mutta tuskin tuossa sitä tavoitellaan?
 
Back
Top