Sekalaista mussuttelua

Ukrainalaisia koteja ajetellen, vanja ryöstää yms. kaiken mitä kohdalle osuu. Pitäisikö tähän miettiä lääkettä, jos tulevat koittamaan onneaan tänne.
Omaisuuden ansoitus, koti yms. täältä ei kyllä mitään ei oteta ilmaiseksi. Eli ottajat lähtee tuonelaan.
Joo vois alkaa noiden energiaremonttejen yms. sijaan kehittää kiinteistöveroa pudottavaa ryssäansaa pakolliseksi joka taloon.

Ois ihan kannatettava bisnes näille ovelta-ovelle pakkomyyjillekkin. Ja nyrkki sääntö, että kahta samanlaista ei saa tehdä samaan kylään, ettei metkuja opita.
 
Viimeksi muokattu:
Pontikankeitto on kadonnutta kansaperinnettä, sanoo evp. poliisi.

Vaikka olen muuten lainkuuliainen mies niin tuota hommaa haluaisin kokeilla. Ihan siis pannun tekemisestä lähtien ja todennäköisesti todeta että paskaa tuli, siirrytään seuraavaan projektiin.
 
Vaikka olen muuten lainkuuliainen mies niin tuota hommaa haluaisin kokeilla. Ihan siis pannun tekemisestä lähtien ja todennäköisesti todeta että paskaa tuli, siirrytään seuraavaan projektiin.
Itse olen ainakin 3 pannua tai niitten osia hitsannut kavereille,enkä ole kertaakaan mukana ollut tekemässä, juomassa kyllä... Tarvii sanoo että ehkä kerran olen maistanut sellaista ns. kohtalaista, muut lähinnä aivan hirveetä kuraa
 
Itse olen ainakin 3 pannua tai niitten osia hitsannut kavereille,enkä ole kertaakaan mukana ollut tekemässä, juomassa kyllä... Tarvii sanoo että ehkä kerran olen maistanut sellaista ns. kohtalaista, muut lähinnä aivan hirveetä kuraa
Olen pari kertaa maistanut muiden tekemisiä. Kyllä ei ollut hyvää. Se on kai vähän niinkuin auton kunnostus, itse tehty on itse tehty. Vaikka tuli vähän kalliimmaksi kun valmiina oleva.
 
Olen pari kertaa maistanut muiden tekemisiä. Kyllä ei ollut hyvää. Se on kai vähän niinkuin auton kunnostus, itse tehty on itse tehty. Vaikka tuli vähän kalliimmaksi kun valmiina oleva.
Juu, kokemusta pitää ansaita erehdysten kautta. Ja se itsetehty nyt on vaan ... no monesti ainakin kalliinpaa ja lopulta huonompaa.

Niin, pontikan keitosta kun auton korjaamisesta itse, saa kyllä pään sekaisin lopulta että vähän samaan lopputulokseen päädytään.
 
Juu, kokemusta pitää ansaita erehdysten kautta. Ja se itsetehty nyt on vaan ... no monesti ainakin kalliinpaa ja lopulta huonompaa.

Niin, pontikan keitosta kun auton korjaamisesta itse, saa kyllä pään sekaisin lopulta että vähän samaan lopputulokseen päädytään.
Vastikään pari päivää sitten vaihdettiin tuulilasia enduruporukan tallilla. Paikalla olleet ilmeisesti vähemmän tekninen yleisö kurkki kauhulla kun löin purkurautaa tuulilasin reunaan, että mitäs helkuttia, siinä vaiheessa kun sahattiin se irti , alkoivat tuumimaan että nämä osaakin homman. Tuulilasin vaihto kuuluu muiden muassa yleissivistykseen, mitä suomalaisen miehen tulee osata :cool:
 
Vastikään pari päivää sitten vaihdettiin tuulilasia enduruporukan tallilla. Paikalla olleet ilmeisesti vähemmän tekninen yleisö kurkki kauhulla kun löin purkurautaa tuulilasin reunaan, että mitäs helkuttia, siinä vaiheessa kun sahattiin se irti , alkoivat tuumimaan että nämä osaakin homman. Tuulilasin vaihto kuuluu muiden muassa yleissivistykseen, mitä suomalaisen miehen tulee osata :cool:
Veditpä hyvän esimerkin.

Itsellä ihan oma kokemus kun veljeni volvoon vaihdettiin tuulilasi.
Siinä meni kokonaiset 20 min irrottamiseen ja uuden asennukseen ja niin vain se veljeni ei edes ehtinyt katsomaan tätä kun... no ei vaan "ehtinyt"

Eihän nämä jannut muuta teekkään ja kysyntää kuulemma riittää. Erityisesti keväisin.
 
Näinhän se 👍 Se on muuten jännä että ihan pelkästään muistelemalla tätä asiaa, tulee kylmänväreet siitä hajusta, 🤮
En ole keittänyt, mutta olen isoilta pojilta kuullut:). 1. desi pitää heittää mäkeen, siinä on metanolia. Mitä useammin sen laskee pannun läpi, sitä parempaa ja tymäkämpää tavaraa tulee. Jokaisesta laskusta ensimmäisenä tulleet pois.
 
Olen juonut niin hyvää kirkasta vaasalaista pontikkaa, että se on ollut ihan vakava muistutus Alkolle siitä, että hinnat kannattaa pitää kohtuullisina.

Auto kannattaa korjata itse, jos siihen on mahdollisuudet: paikka, työkalut ja osaaminen. Korjaamo ottaa 80-90 euroa alkavalta tunnilta. Jos koko keula pitää purkaa ja kasata, että saa jonkun kolmenkympin asentotunnistimen vaihdettua, se on äkkiä aika mukava lasku.

On valtavan paljon ihmisiä, jotka ovat aivan kädettömiä. Onneksi on viinakauppoja ja pajoja. Ja niillä asiakkaita.
 
En ole keittänyt, mutta olen isoilta pojilta kuullut:). 1. desi pitää heittää mäkeen, siinä on metanolia. Mitä useammin sen laskee pannun läpi, sitä parempaa ja tymäkämpää tavaraa tulee. Jokaisesta laskusta ensimmäisenä tulleet pois.
Seurailen youtubessa tech ingredients nimistä kanavaa ja siinä tämä sälli tekee viimesenpäälle vehkeet tuohon hommaan, toki on paljon muitakin hyviä videoita, mutta toi on jäänyt mieleen.


 
Back
Top