Pikku-uutisia Suomesta

Virheelliset sanavalinnat ovat vaarallisia...

PÄIVITYS: Taustojen selvittelyn myötä on paljastunut mm. virheellisten sanavalintojen johdosta syntyneitä väärinkäsityksiä. Toinen uhreista on siis teho-osaston sijaan hoidettu ensiavussa. Hän ei perheineen vieläkään halua puhua asiasta julkisesti.

Oma selostukseni tapahtuneesta täällä: http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241705-mit…
https://www.facebook.com/HusuHussein/posts/1584165678314988
 
Husu myöntää tehneensä virheen mutta tuolla sen blogissa on taas melkosta uhriutumista. Muslimit on uhreja ja Uskonto on rauhaa antavaa ja hyviin tekoihin kannustavaa.

”Husu” Hussein myöntää levittäneensä väärää tietoa ”muslimipuukotuksesta”: ”Ei ollut mitään syytä epäillä kertomusta”
Luotu:
22.8.2017 18:29

Mediapersoona ja demaripoliitikko Abdirahim ”Husu” Hussein myöntää blogissaan levittäneensä väärää tietoa niin sanotusta Vantaan muslimipuukotuksesta. Somessa kuohahti nopeasti Husseinin kerrottua rasistiseksi väittämästään teosta Facebookissa.

Hussein kirjoitti maanantaina poliitikkosivullaan jutelleensa toisen uhrin äidin kanssa. Hussein kertoi, että ennen puukotusta muutama kantasuomalainen mies oli lähestynyt kahta poikaa kysyen, ovatko nämä muslimeja. Husseinin mukaan somalitaustainen poika selvisi pintanaarmuilla, mutta kosovolaistaustainen poika olisi joutunut teho-osastolle kriittisessä kunnossa.

Nousseen kohun seurauksena poliisi oikaisi väitteitä tiedotteessa jo tänään päivällä. Poliisin mukaan asianomistajia on vain yksi ja tapahtumapaikalla todettiin, ettei asianomistaja tarvitse ensiapua tai sairaalahoitoa.

–Sosiaalisessa mediassa on eilen ja tänään liikkunut huhuja Vantaan Pähkinäpolulla sunnuntai-iltana tapahtuneesta puukotuksesta ja sen mahdollisesta rasistisesta motiivista. Itä-Uudenmaan poliisilaitos kirjasi sunnuntaina kello 19.30 rikosilmoituksen, jonka mukaan henkilöä olisi yritetty puukottaa. Poliisilla on tutkinnassa törkeän pahoinpitelyn yritys, poliisi tiedotti.

–Teon rasistinen motiivi on yksi tutkintalinja ja poliisi ei voi vahvistaa, että kyseessä olisi ollut rasistinen teko. Poliisin tiedot perustuvat hyvin pitkälle asianomistajan tietoihin, ulkopuolisia todistajia tapahtumalle ei ole.

”Olisi pitänyt odottaa”

Nyt Hussein kirjoittaa tilanteesta Puheenvuoron blogissaan. Hän puhuu Turun puukotusten jälkeisestä tunnemyrskystä, jonka vallassa ei saisi tehdä liian nopeita johtopäätöksiä. Hussein kertoo saaneensa maanantaina puhelun äidiltä, joka kertoi, että hänen vuonna 1997 syntynyttä poikaansa on puukotettu jossain Myyrmäen ja Pähkinärinteen välillä.

–Hänen omien sanojensa mukaan poika oli ollut liikenteessä arabitaustaisen ystävänsä kanssa. Myöhemmin pojan kanssa puhuessani ilmeni, että tämä oli ollut kosovolaistaustainen, Hussein kirjoittaa.

–Minulla ei ollut mitään syytä epäillä, etteikö kaikki minulle kerrottu olisi ollut totta. Eihän tämä ensimmäinen kerta ollut, kun kuulen asioista, joista suuri yleisö ei koskaan kuule. Tällä kertaa joku oli kuitenkin valmis puhumaan. Tällä kertaa asiasta tulisi kerrankin näkyvää.

Hussein kirjoittaa uskoneensa toimivansa kaikkien parhaaksi. Hän vakuuttaa, ettei olisi koskaan päivittänyt Facebook-sivulleen tietoja, joihin ei olisi uskonut sataprosenttisesti.

–Päivitin tilannetta Facebookkiini sitä mukaa kun lisää tietoja sain. Tilanteen tutkinta jatkuu poliisin ja uhrien kesken yhä, mutta tähän saakka selvinneen perusteella mm. väärinymmärrysten ja virheellisten sanavalintojen vuoksi minulle kerrottu selostus tapahtuneesta ei ole ollut niin dramaattinen, kuin minun annettiin ymmärtää. Teho-osaston sijaan toinen uhri on ollut hoidettavana ensiavussa, eikä hän vieläkään halua puhua asiasta.

Hussein myöntää, että hänen olisi pitänyt malttaa odottaa ja selvittää taustoja tarkemmin ennen asian tuomista julkisuuteen.

–Julkisuuden henkilönä tiedostan, että minulla on tässä suhteessa ihan erityinen vastuu siinä, minkälaista tietoa jaan. Minun osaltani tarina päättyy nyt tähän ja jätän asian hoitamisen sille taholle, jolle se kuuluukin: poliisille.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/22...a-tietoa-muslimipuukotuksesta-ei-ollut-mitaan

Mitä pelko saa aikaiseksi
22.8.2017 17:17 Abdirahim HUSU Hussein .

Saan usein yhteydenottoja kansalaisilta, joissa he kertovat heille tapahtuneista tragedioista. Monet näistä eivät koskaan päädy julkisuuteen mm. siksi, etteivät uhrit uskalla niistä puhua.

Etenkin viime perjantain jälkeen muslimiyhteisön kokema turvattomuuden tunne on lukuisten eri välikohtausten myötä kasvanut. Pelottavaa on, että jopa monet uhkailujen ja hyökkäysten kohteeksi joutuneista ovat omaksuneet asenteen, että Turun tapahtumien valossa heihin kohdistetut iskut ovat jopa ymmärrettäviä.

Näinhän asian ei missään nimessä tulisi olla. Ei uhrien tulisi koskaan itse joutua järkeistämään ja legitimisoimaan heidän itsensä kohtaamaa väkivaltaa.

Muun Suomen lailla olen ollut valtavan tunteiden myllerryksen vallassa ja kokenut kuluneiden päivien aikana niin turhautuneisuutta, pelkoa, ahdistusta,voimattomuutta, surua ja järkytystä.

Suomalaisena olen järkyttynyt, että tällaista nähdään meilläkin. Muslimina olen vihainen siitä, että minulle rauhaa antavaa ja nimenomaan hyviin tekoihin kannustavaa uskontoa on taas käytetty aseena yhden elämässään eksyneen nuorukaisen valjastamisessa tällaisiin, minun islaminini vastaisiin, anteeksiantamattomiin kauheuksiin. Turkulaisäidin poikana olen ollut huolissani siellä asuvan perheeni tuvallisuudesta. Isänä taas pelkään lasteni hyvinvoinnin ja tulevaisuuden puolesta.

Olen kehottanut ihmisiä pysymään tyynenä ja olemaaan antamatta pelolle valtaa. Olen kannustanut muita välttämään liian pikaisia,tunnemyrskyssä tehtyjä johtopäätöksiä. Vaikeaa se kaiken tämän keskellä on – sen jouduin itsekin hyvin konkreettisesti huomaamaan.

Eilen maanantaina 21.8 sain puhelun eräältä äidiltä, joka kertoi, että hänen vuonna 1997 syntynyttä poikaansa on puukotettu jossain Myyrmäen ja Pähkinärinteen välillä. Hänen omien sanojensa mukaan poika oli ollut liikenteessä arabitaustaisen ystävänsä kanssa. Myöhemmin pojan kanssa puhuessani ilmeni, että tämä oli ollut kosovolaistaustainen.

Minulla ei ollut mitään syytä epäillä, etteikö kaikki minulle kerrottu olisi ollut totta. Eihän tämä ensimmäinen kerta ollut kun kuulen asioista, joista suuri yleisö ei koskaan kuule. Tällä kertaa joku oli kuitenkin valmis puhumaan. Tällä kertaa asiasta tulisi kerrankin näkyvää.

Tuomalla asian julki omilla kasvoillani ja nimelläni sekä laittamalla pojan yhteyteen lehdistön kanssa olin valmis laittamaan vaikka oman maineeni pantiksi tapahtuneen todenmukaisuudesta. Toimin koko ajan uskoen vilpittömästä siihen, mitä tein ja uskoin toimivani kaikkien parhaaksi.

Itse läpinäkyvyyttä, rehtiyttä ja oikeudenmukaisuutta peräänkuuluttavana ihmisenä ja poliitikkona en olisi koskaan päivittänyt Facebook-sivulleni mitään, ellen olisi uskonut siihen ihan sataprosenttisesti. Valheita ja paikkaansapitämättömiä huhuja levitellään maailmassamme jo ihan tarpeeksi – en minä mitään voittaisi sillä, että liittyisin näihin ihmisiin.

Päivitin tilannetta Facebookkiini sitä mukaa kun lisää tietoja sain. Tilanteen tutkinta jatkuu poliisin ja uhrien kesken yhä, mutta tähän saakka selvinneen perusteella mm. väärinymmärrysten ja virheellisten sanavalintojen vuoksi minulle kerrottu selostus tapahtuneesta ei ole ollut niin dramaattinen, kuin minun annettiin ymmärtää. Teho-osaston sijaan toinen uhri on ollut hoidettavana ensiavussa eikä hän vieläkään halua puhua asiasta.

Maltti on valttia – tässä sen viimeistään huomasin minäkin. Minun olisi pitänyt malttaa odottaa ja selvittää taustoja enemmän ennen kuin toin mitään julkisuuteen. Julkisuuden henkilönä tiedostan, että minulla on tässä suhteessa ihan erityinen vastuu siinä, minkälaista tietoa jaan.

Minun osaltani tarina päättyy nyt tähän ja jätän asian hoitamisen sille taholle jolle se kuuluukin: poliisille.
http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241705-mita-pelko-saa-aikaseksi
 
Jollakin oli ainakin karannut kirjoittelussa:
Mediapersoona ja demaripoliitikko Abdirahim ”Husu” Hussein myöntää blogissaan levittäneensä väärää tietoa niin sanotusta Vantaan muslimipuukotuksesta. Somessa kuohahti nopeasti Husseinin kerrottua rasistiseksi väittämästään teosta Facebookissa.

Hussein kirjoitti maanantaina poliitikkosivullaan jutelleensa toisen uhrin äidin kanssa. Hussein kertoi, että ennen puukotusta muutama kantasuomalainen mies oli lähestynyt kahta poikaa kysyen, ovatko nämä muslimeja. Husseinin mukaan somalitaustainen poika selvisi pintanaarmuilla, mutta kosovolaistaustainen poika olisi joutunut teho-osastolle kriittisessä kunnossa.

Nousseen kohun seurauksena poliisi oikaisi väitteitä tiedotteessa jo tänään päivällä. Poliisin mukaan asianomistajia on vain yksi ja tapahtumapaikalla todettiin, ettei asianomistaja tarvitse ensiapua tai sairaalahoitoa.




–Sosiaalisessa mediassa on eilen ja tänään liikkunut huhuja Vantaan Pähkinäpolulla sunnuntai-iltana tapahtuneesta puukotuksesta ja sen mahdollisesta rasistisesta motiivista. Itä-Uudenmaan poliisilaitos kirjasi sunnuntaina kello 19.30 rikosilmoituksen, jonka mukaan henkilöä olisi yritetty puukottaa. Poliisilla on tutkinnassa törkeän pahoinpitelyn yritys, poliisi tiedotti.

–Teon rasistinen motiivi on yksi tutkintalinja ja poliisi ei voi vahvistaa, että kyseessä olisi ollut rasistinen teko. Poliisin tiedot perustuvat hyvin pitkälle asianomistajan tietoihin, ulkopuolisia todistajia tapahtumalle ei ole.

”Olisi pitänyt odottaa”

Nyt Hussein kirjoittaa tilanteesta Puheenvuoron blogissaan. Hän puhuu Turun puukotusten jälkeisestä tunnemyrskystä, jonka vallassa ei saisi tehdä liian nopeita johtopäätöksiä. Hussein kertoo saaneensa maanantaina puhelun äidiltä, joka kertoi, että hänen vuonna 1997 syntynyttä poikaansa on puukotettu jossain Myyrmäen ja Pähkinärinteen välillä.

–Hänen omien sanojensa mukaan poika oli ollut liikenteessä arabitaustaisen ystävänsä kanssa. Myöhemmin pojan kanssa puhuessani ilmeni, että tämä oli ollut kosovolaistaustainen, Hussein kirjoittaa.

–Minulla ei ollut mitään syytä epäillä, etteikö kaikki minulle kerrottu olisi ollut totta. Eihän tämä ensimmäinen kerta ollut, kun kuulen asioista, joista suuri yleisö ei koskaan kuule. Tällä kertaa joku oli kuitenkin valmis puhumaan. Tällä kertaa asiasta tulisi kerrankin näkyvää.

Hussein kirjoittaa uskoneensa toimivansa kaikkien parhaaksi. Hän vakuuttaa, ettei olisi koskaan päivittänyt Facebook-sivulleen tietoja, joihin ei olisi uskonut sataprosenttisesti.

–Päivitin tilannetta Facebookkiini sitä mukaa kun lisää tietoja sain. Tilanteen tutkinta jatkuu poliisin ja uhrien kesken yhä, mutta tähän saakka selvinneen perusteella mm. väärinymmärrysten ja virheellisten sanavalintojen vuoksi minulle kerrottu selostus tapahtuneesta ei ole ollut niin dramaattinen, kuin minun annettiin ymmärtää. Teho-osaston sijaan toinen uhri on ollut hoidettavana ensiavussa, eikä hän vieläkään halua puhua asiasta.

Hussein myöntää, että hänen olisi pitänyt malttaa odottaa ja selvittää taustoja tarkemmin ennen asian tuomista julkisuuteen.

–Julkisuuden henkilönä tiedostan, että minulla on tässä suhteessa ihan erityinen vastuu siinä, minkälaista tietoa jaan. Minun osaltani tarina päättyy nyt tähän ja jätän asian hoitamisen sille taholle, jolle se kuuluukin: poliisille.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/22...a-tietoa-muslimipuukotuksesta-ei-ollut-mitaan
 

Ajattelin, että tämä sivujuonne saisi osaltani jo olla, mutta pakko tuoda vielä viimeinen tekstianalyysi aiheesta sekoittamaan tätä Turun tapahtumien ketjua. Husun postauksissa löytyy kaksi täysin kielellisesti ja kirjoituksellisesti erilaista ilmaisutapaa. Ero on niin merkittävä, että saman nimen takana tekstiä tuottaa Husun lisäksi myös muita ihmisiä.

Tuo Husseinin postaama päivitysviesti blogiin on kielellisesti oikein jäsennetty, erilaisia lauserakenteita monipuolisesti käyttävä kokonaisuus. Lisäksi selittävä blogipostaus on viestinnällisesti erinomainen tuotos. Myös aiemmat blogikirjoitukset ovat olleet hyviä. Monella toimijalla olisi opittavaa tuosta uusimmasta postauksesta siltä osin, miten kriisiviestintää pitää hoitaa asioiden mentyä hieman reisille.

Sitten Husun omat Facebook-postaukset edustavat ihan jotain muuta äärilaitaa. Facebookissa kriisiviestintä oli tätä tasoa:

"Olen nyt itse puhunut tuon toisen pojan sekä hänen vanhempiensa kanssa, joten keksitystä asiasta ei ole kyse."

Verrokkina blogin teksti on paljon strukturoidumpaa:

Näinhän asian ei missään nimessä tulisi olla. Ei uhrien tulisi koskaan itse joutua järkeistämään ja legitimisoimaan heidän itsensä kohtaamaa väkivaltaa.

Muun Suomen lailla olen ollut valtavan tunteiden myllerryksen vallassa ja kokenut kuluneiden päivien aikana niin turhautuneisuutta, pelkoa, ahdistusta,voimattomuutta, surua ja järkytystä.

Kyseessä on selvästi liian erilaiset kirjalliset tyylit ollakseen saman kirjoittajan tekemiä. Onkin käytännössä selvää, että Husun blogipostauksia tekee joku haamukirjoittaja, eikä Husu itse. Vähintäänkin kyseessä on ammattimainen oikolukija, joka myös muotoilee blogipostauksia uudestaan laajoin editointivaltuuksin. Facebook-viestintä on puolestaan kirjoittajan omaa tuotosta suoraan näppäimistöltä ruudulle.

Onkin olemassa tahoja, jotka haluavat käyttää Husun kaltaisia keulakuvaihmisiä oman asiansa ja ideologiansa edistämiseen. Näitä tahoja ei haittaa vähintäänkin puolitietoinen valehtelu väärillä asioilla. Kaikki pestään laadukkaan viestinnän avulla mahdollisimman puhtaaksi ja meininki jatkuu. Jos tätä tapahtuu Husun kohdalla, niin Husu tuskin on ainut haamukirjailijoiden mannekiini.

http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241705-mita-pelko-saa-aikaseksi
 
Ajattelin, että tämä sivujuonne saisi osaltani jo olla, mutta pakko tuoda vielä viimeinen tekstianalyysi aiheesta sekoittamaan tätä Turun tapahtumien ketjua. Husun postauksissa löytyy kaksi täysin kielellisesti ja kirjoituksellisesti erilaista ilmaisutapaa. Ero on niin merkittävä, että saman nimen takana tekstiä tuottaa Husun lisäksi myös muita ihmisiä.

Tuo Husseinin postaama päivitysviesti blogiin on kielellisesti oikein jäsennetty, erilaisia lauserakenteita monipuolisesti käyttävä kokonaisuus. Lisäksi selittävä blogipostaus on viestinnällisesti erinomainen tuotos. Myös aiemmat blogikirjoitukset ovat olleet hyviä. Monella toimijalla olisi opittavaa tuosta uusimmasta postauksesta siltä osin, miten kriisiviestintää pitää hoitaa asioiden mentyä hieman reisille.

Sitten Husun omat Facebook-postaukset edustavat ihan jotain muuta äärilaitaa. Facebookissa kriisiviestintä oli tätä tasoa:

"Olen nyt itse puhunut tuon toisen pojan sekä hänen vanhempiensa kanssa, joten keksitystä asiasta ei ole kyse."

Verrokkina blogin teksti on paljon strukturoidumpaa:

Näinhän asian ei missään nimessä tulisi olla. Ei uhrien tulisi koskaan itse joutua järkeistämään ja legitimisoimaan heidän itsensä kohtaamaa väkivaltaa.

Muun Suomen lailla olen ollut valtavan tunteiden myllerryksen vallassa ja kokenut kuluneiden päivien aikana niin turhautuneisuutta, pelkoa, ahdistusta,voimattomuutta, surua ja järkytystä.

Kyseessä on selvästi liian erilaiset kirjalliset tyylit ollakseen saman kirjoittajan tekemiä. Onkin käytännössä selvää, että Husun blogipostauksia tekee joku haamukirjoittaja, eikä Husu itse. Vähintäänkin kyseessä on ammattimainen oikolukija, joka myös muotoilee blogipostauksia uudestaan laajoin editointivaltuuksin. Facebook-viestintä on puolestaan kirjoittajan omaa tuotosta suoraan näppäimistöltä ruudulle.

Onkin olemassa tahoja, jotka haluavat käyttää Husun kaltaisia keulakuvaihmisiä oman asiansa ja ideologiansa edistämiseen. Näitä tahoja ei haittaa vähintäänkin puolitietoinen valehtelu väärillä asioilla. Kaikki pestään laadukkaan viestinnän avulla mahdollisimman puhtaaksi ja meininki jatkuu. Jos tätä tapahtuu Husun kohdalla, niin Husu tuskin on ainut haamukirjailijoiden mannekiini.

http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241705-mita-pelko-saa-aikaseksi

Pahat internetsit ovat spekuloineet että tämä Ariela (erja) Säkkinen olisi tämä mysteerikirjoittaja.
Ammattilainen.
http://somaliliitto.fi/2015/06/03/somalialaisliiton-uudet-tyontekijat/
 
Onko TS seonnut...

Poliisi tutkii maahanmuuttajataustaisen miehen puukotusta Vantaalla

Radiotoimittajana ja poliitikkona tunnetuksi tullut Abdirahim ”Husu” Hussein kertoo uhrin olleen yhteydessä häneen. Hänen mukaansa tapauksessa olisi myös toinen ulkomaalaistaustainen uhri.

Maahanmuuttajataustaista, vuonna 1997 syntynyttä miestä epäillään puukotetun sunnuntai-iltana Vantaalla. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelyn yrityksenä. Poliisi ei voi vahvistaa, että kyseessä olisi ollut rasistinen teko, mutta rasistinen motiivi on yksi tutkimuslinja.

Rikosilmoituksen mukaan uhria oli lähestynyt Vantaan Pähkinärinteessä kaksi miestä, jotka olivat kysyneet häneltä, onko hän muslimi. Sen jälkeen toisen miehistä epäillään lyöneen uhria puukolla. Poliisin tiedot perustuvat asianomistajan kertomukseen, sillä ulkopuolisia todistajia tapahtumalle ei ole.

Poliisi ei ole tavoittanut tekijöiksi epäiltyjä. Rikosilmoituksen mukaan toinen epäillyistä tekijöistä vaikutti kantasuomalaiselta ja toinen puheen perusteella virolaiselta.

Iltalehden haastattelema uhri kertoi, että häntä olisi lyöty kääntöveitsellä viidestä kuuteen kertaan. Poliisi ei vahvista tietoa. Uhri ei tarvinnut ensiapua tai sairaalahoitoa.

Itä-Uudenmaan poliisin rikosylikomisario Petri Eronen tviittasi maanantai-iltana, että "Sunnuntain tapahtumat Vantaan Pähkinärinteessä ovat asianomistajan kertomuksen ja paikkatutkinnan välillä ristiriitaisia." Helsingin Sanomien mukaan Eronen ei halua avata sitä, mihin ristiriitoihin hän viittaa.

Tapaus sai näkyvyyttä, kun toimittaja ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Abdirahim "Husu" Hussein kirjoitti aiheesta Facebookissa. Hänen mukaansa sunnuntaina pahoinpidellyn somalipojan äiti soitti hänelle maanantaina.

Rikosilmoituksen ja poliisin mukaan uhreja olisi vain yksi. Husseinin saamien tietojen mukaan kahta poikaa ajoi takaa kaksi miestä, ja takaa-ajon aikana molemmat pojat saivat puukosta.

– Tapauksesta minulle ovat kertoneet somalipoika sekä hänen äitinsä, Hussein kertoo Turun Sanomille.

Husseinin mukaan poika selvisi vähillä naarmuilla, sillä välissä oli takki ja paitoja. Hussein on nähnyt kuvia haavoista. Pojan seurassa ollut alaikäinen kosovolaistaustainen poika oli kertoman mukaan myöhemmin hoidettavana päivystyksessä kaulaan osuneiden iskujen takia. Aiemmin Facebook-kirjoituksessaan Hussein puhui kosovolaispojan olleen teho-osastolla, mikä johtui väärinymmärryksestä.

Husseinin mukaan kosovolaispoika ei halua tulla perheineen asian kanssa julkisuuteen. Tapauksesta ei ole tehty rikosilmoitusta, eivätkä kaikki terveydenhuollossa ilmi tulleet tapaukset mene poliisille eteenpäin.

– Minulle tulee jatkuvasti yhteydenottoja ihmisiltä, jotka eivät mene asian kanssa poliisille. Kannustan aina ottamaan yhteyttä poliisiin, Hussein kertoo.

Hussein on keskustellut useaan otteeseen somalipojan kanssa, ja uskoo hänen kertomustaan tapahtumista.

– Ei minulla ole syytä olla uskomatta.

Hussein on saanut paljon kritiikkiä sosiaalisessa mediassa siitä, että hän valehtelisi asiasta.

– En valehdellut, sillä tarina pitää paikkansa. Syyllistyin siihen, etten malttanut odottaa kuulla koko tarinaa enkä tarkistanut asioita ensin, Hussein toteaa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/36...uuttajataustaisen+miehen+puukotusta+Vantaalla
 
^ TS:llä on löysät niin letkeästi housussa että ihan kaikki keinot koitetaan. Tämähän ei ole ko. aviisin kohdalla edes toinenkaan kerta oikein kunnon tötöilystä. Ns. Hihamerkki-jutustahan se taisi lähteä.
 
^ TS:llä on löysät niin letkeästi housussa että ihan kaikki keinot koitetaan. Tämähän ei ole ko. aviisin kohdalla edes toinenkaan kerta oikein kunnon tötöilystä. Ns. Hihamerkki-jutustahan se taisi lähteä.

Kuinkahan nopeasti "keskustelu on suljettu asiattomien viestien takia".
 
"Iltalehden haastattelema uhri kertoi, että häntä olisi lyöty kääntöveitsellä viidestä kuuteen kertaan.
Uhri ei tarvinnut ensiapua tai sairaalahoitoa."

Kävipä tuuri o_O

Itse jos en olisi ehtinyt puolittain kääntyä, niin en välttämättä täällä kirjoittelisi. Ja oli vain 2 iskua.

Puukkomies on paha vastus paljain käsin...ja vaikka mitä tekisi, niin 80-90% todennäköisyydellä itse ottaa siinä jonkinlaista osumaa.

Taitaa olla kyllä enemmän että "5-6 huitaisua joista yhdestä tuli naarmu".
 
Ajattelin, että tämä sivujuonne saisi osaltani jo olla, mutta pakko tuoda vielä viimeinen tekstianalyysi aiheesta sekoittamaan tätä Turun tapahtumien ketjua. Husun postauksissa löytyy kaksi täysin kielellisesti ja kirjoituksellisesti erilaista ilmaisutapaa. Ero on niin merkittävä, että saman nimen takana tekstiä tuottaa Husun lisäksi myös muita ihmisiä.

Se ei sinänsä ole mikään harvinaisuus. Julkisihminen saati poliitikko käyttää usein apukonetta(puheenkirjoittajaa) luodessaan sisältöä niin someen kuin muutoinkin. Husu saattoi saada järjestö- tai puoluetason apua kriisiviestintään. o_O
 
Seurailin tätä "informaatio-operaatiota" eilisen illan ja tämän päivän mittaan tuolla naamakirjan puolella. Arvasin ihan oikein että muutama vanha opiskeluaikojen tuttava (naisia, puoluekannaltaan vihr. ja vas.) lankeaa Husun "uutiseen" ja pöyristyneenä jakaa sekä miehen itsensä päivitystä että Hesarin uutisjuttua. Aamupäivällä oli vielä menossa aikamoinen vihaisten naisten blitzkrieg, jossa rasistiset kantasuomalaiset punaniskamiehet haukuttiin maanrakoon. Nyt alkuillan mittaan ovat joutuneet ihan pikkusen pakittelemaan. :rolleyes:
 

Turun Sanomien artikkeli oli ihan hyvä ja neutraali varsinkin kun vertaa esimerkiksi Helsingin Sanomien ensimmäiseen julkaisuun.

Silti se, mikä tästä episodista jäi päällimmäisenä mieleen oli se kuinka silkkihansikkain media tässä kohteli Husua. Kaikki epäjohdonmukaisuudet selitettiin väärinymmärryksinä ja tarinan pääpointti pidettiin voimassa - Husun tuntemat maahanmuuttotaustaiset olivat kokeneet väärää kohtelua kantasuomalaisten osalta.

Husun kannattajapiiri taas hyväksyi ulkopuolelta tulleen haamukirjoittajan selitystekstin hienona ja selkärankaisena tekona ja Husu sai RASMUS-ryhmässä hairahtumisensa anteeksi.

Tosiasia on, että suomalaisia syytettiin kuitenkin perättömästi henrikikoksen yrityksestä, joka miltei onnistui. Tämä ei ole sama asia kuin tavanomaiset poliitikkojen erehtymiset vaikkapa numeroasioissa. Tällaisia ei saa tapahtua ja silloin kun tapahtuu niin median ei tulisi painaa asiaa villaisella todeten, että viestintuoja varmasti tarkoitti kuitenkin hyvää.

Mielummin silti elän maassa, jossa vaikka 10 Husua kirjoittelee perusteettomia provotekstejään kuin maassa jossa kuvattuja tekoja oikeasti tapahtuisi. Onneksi väitettyä rasistista murhayritystä ei ollut.

Tästä huolimatta mediaseurannasta jäi erittäin vastenmielinen kuva ensisijaisesti Hususta itsestään, mutta myös molempien ääripäiden pahimmista kommentaattoreista.

Oikeasti haluaisin olla osa monikulttuurista yhteiskuntaa, mutta RASMUS-puolen naivius ja aggressiivinen suhtautuminen terveeseenkin kritiikkiin tekee jopa minun kaltaiselle liberaalille vaikeaksi asettua porukkaan.
 
Turun Sanomien artikkeli oli ihan hyvä ja neutraali varsinkin kun vertaa esimerkiksi Helsingin Sanomien ensimmäiseen julkaisuun.

Silti se, mikä tästä episodista jäi päällimmäisenä mieleen oli se kuinka silkkihansikkain media tässä kohteli Husua. Kaikki epäjohdonmukaisuudet selitettiin väärinymmärryksinä ja tarinan pääpointti pidettiin voimassa - Husun tuntemat maahanmuuttotaustaiset olivat kokeneet väärää kohtelua kantasuomalaisten osalta.

Husun kannattajapiiri taas hyväksyi ulkopuolelta tulleen haamukirjoittajan selitystekstin hienona ja selkärankaisena tekona ja Husu sai RASMUS-ryhmässä hairahtumisensa anteeksi.

Tosiasia on, että suomalaisia syytettiin kuitenkin perättömästi henrikikoksen yrityksestä, joka miltei onnistui. Tämä ei ole sama asia kuin tavanomaiset poliitikkojen erehtymiset vaikkapa numeroasioissa. Tällaisia ei saa tapahtua ja silloin kun tapahtuu niin median ei tulisi painaa asiaa villaisella todeten, että viestintuoja varmasti tarkoitti kuitenkin hyvää.

Mielummin silti elän maassa, jossa vaikka 10 Husua kirjoittelee perusteettomia provotekstejään kuin maassa jossa kuvattuja tekoja oikeasti tapahtuisi. Onneksi väitettyä rasistista murhayritystä ei ollut.

Tästä huolimatta mediaseurannasta jäi erittäin vastenmielinen kuva ensisijaisesti Hususta itsestään, mutta myös molempien ääripäiden pahimmista kommentaattoreista.

Oikeasti haluaisin olla osa monikulttuurista yhteiskuntaa, mutta RASMUS-puolen naivius ja aggressiivinen suhtautuminen terveeseenkin kritiikkiin tekee jopa minun kaltaiselle liberaalille vaikeaksi asettua porukkaan.

Hyvä ja neutraali..:confused:
Tarina kuin 1000 ja yhden yön tarinoista. Jos kyseessä ei olisi ollut monikulttuurimannekiini, niin tätäkään satua ei olisi kirjoitettu tai olisi pieni muutaman rivin uutinen jossa lukisi asia(epäillään jotain, juuri mikään ei vastaa ilmoitettua jne.) ja sen pituinen se.
 
Silti se, mikä tästä episodista jäi päällimmäisenä mieleen oli se kuinka silkkihansikkain media tässä kohteli Husua. Kaikki epäjohdonmukaisuudet selitettiin väärinymmärryksinä ja tarinan pääpointti pidettiin voimassa - Husun tuntemat maahanmuuttotaustaiset olivat kokeneet väärää kohtelua kantasuomalaisten osalta.

Uuden Suomen Markku Huusko taisi vetää suoraselkäisintä linjaa. Oma erillinen uutinen Husun vääristä tiedoista.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/22...a-tietoa-muslimipuukotuksesta-ei-ollut-mitaan

Ja tässä ketjussa päätoimittajan kommentti:

http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241705-mita-pelko-saa-aikaseksi?ref=poiminnat


Arvostan myös, että Husu myöntää virheensä.

Uusi Suomi siteerasi tänä aamuna uutisjutussaan Helsingin Sanomien tekemää uutista aiheeseen liittyen ja päivitti sitä aamupäivällä, kun tietoa tuli poliisilta. Ei mennyt putkeen meidänkään osaltamme, anteeksi siitä.

Tuo uutisjuttu on nyt otsikoltaan tässä muodossa: HS: Maahanmuuttajataustainen nuori ilmoitti puukotuksesta Vantaalla – Poliisi: Tiedot ristiriitaisia

Siinä on mainittu, että juttua ja otsikkoa on päivitetty.

Linkki tuohon juttuun: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/228071-hs-maahanm...

Lisäksi teimme Husun väärän tiedon levittämisestä uutispuolelle jutun, joka on siellä näkyvästi.

Otsikko kuuluu: ”Husu” Hussein myöntää levittäneensä väärää tietoa ”muslimipuukotuksesta”: ”Ei ollut mitään syytä epäillä kertomusta”

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/228153-husu-husse...

Tuossa jutussa lukee nyt seuraavasti: Myös Uusi Suomi kertoi tilanteesta aluksi virheellisesti tässä jutussaan, jossa viitattiin Helsingin Sanomiin. Uutista ja sen otsikkoa korjattiin poliisin lausuntojen perusteella kun selvisi, että näyttöä väitetystä rikoksesta ei ole.
 
Hyvä ja neutraali..:confused:
Tarina kuin 1000 ja yhden yön tarinoista. Jos kyseessä ei olisi ollut monikulttuurimannekiini, niin tätäkään satua ei olisi kirjoitettu tai olisi pieni muutaman rivin uutinen jossa lukisi asia(epäillään jotain, juuri mikään ei vastaa ilmoitettua jne.) ja sen pituinen se.
Kyllä. Alla muutama ote Turun Sanomien artikkelista. Kertoo asiat kiihkottomasti niillä tiedoilla mitä on saatavilla ja painottaa sitä, että toistaiseksi kyse on vain tarinasta, joka saattaa pohjautua osaltaan johonkin tapahtuneeseen.

Poliisin tiedot perustuvat asianomistajan kertomukseen, sillä ulkopuolisia todistajia tapahtumalle ei ole.

Poliisi ei ole tavoittanut tekijöiksi epäiltyjä. Rikosilmoituksen mukaan toinen epäillyistä tekijöistä vaikutti kantasuomalaiselta ja toinen puheen perusteella virolaiselta.

Iltalehden haastattelema uhri kertoi, että häntä olisi lyöty kääntöveitsellä viidestä kuuteen kertaan. Poliisi ei vahvista tietoa. Uhri ei tarvinnut ensiapua tai sairaalahoitoa.
 
Kyllä. Alla muutama ote Turun Sanomien artikkelista. Kertoo asiat kiihkottomasti niillä tiedoilla mitä on saatavilla ja painottaa sitä, että toistaiseksi kyse on vain tarinasta, joka saattaa pohjautua osaltaan johonkin tapahtuneeseen.

Poliisin tiedot perustuvat asianomistajan kertomukseen, sillä ulkopuolisia todistajia tapahtumalle ei ole.

Poliisi ei ole tavoittanut tekijöiksi epäiltyjä. Rikosilmoituksen mukaan toinen epäillyistä tekijöistä vaikutti kantasuomalaiselta ja toinen puheen perusteella virolaiselta.

Iltalehden haastattelema uhri kertoi, että häntä olisi lyöty kääntöveitsellä viidestä kuuteen kertaan. Poliisi ei vahvista tietoa. Uhri ei tarvinnut ensiapua tai sairaalahoitoa.

Joka saattaa pohjautua johonkin tapahtuneeseen....:D:D:D:D:D:D

Iltalehden haastattelema uhri kertoi, että häntä olisi lyöty kääntöveitsellä viidestä kuuteen kertaan. Poliisi ei vahvista tietoa. Uhri ei tarvinnut ensiapua tai sairaalahoitoa.

Kai tämä uhri meni R-kioskin kautta ja laittoi veikkaukset vetämään...harvana päivänä on yhtä hyvä tuuri..
 
Oikeasti haluaisin olla osa monikulttuurista yhteiskuntaa, mutta RASMUS-puolen naivius ja aggressiivinen suhtautuminen terveeseenkin kritiikkiin tekee jopa minun kaltaiselle liberaalille vaikeaksi asettua porukkaan

Voin kuvitella. Itse olen poliittisesti arvokonservatiivi ja vierastan oikeastaan kaikenlaista äärimmilleen vietyä liberalismia. Ehkä osallaan tähän vaikuttaa tämä nyky-yhteiskunnan yksilöllisyyttä ja yksilön vapauksia ja oikeuksia korostava ilmapiiri. Minusta ei olisi yhtään pahitteeksi meidän suomalaisten kovettaa luonnettamme ja tiivistää yhteisöllisyyttämme. Meinaan, että eihän sitä koskaan tiedä jos edessä olisi vielä jonkinlainen ottelu tai kovapanosammunnat itänaapurin kanssa. Keskinäinen epäsopu ja riidankylvö (esim. MV:n ja Rasmuksen öyhötys) ovat omiaan heikentämään tämän maan ja sen kansalaisten kriisikestävyyttä.
 
#Suomi100

Fila Noor Epäilen asuvani joko natzi saksassa tai pohjois-koreassa en voi pitää tätä maata enään maana johon synnyin.
1f479.png

Tykkää · 1 · 1 t
20031551_10155518636147453_853390268785791961_n.jpg

Sirkku Ingervo Keskitysleirejä Suomeen v. 2017?
Tykkää · 54 min
19665485_322071111552115_1220030493392301707_n.jpg

Fila Noor Sirkku Ingervo siltä näyttää ja kohta niissä on kaasukammiot jos Hakkaraiset saa päättää.
Tykkää · 37 min · Muokattu
 
Back
Top