Malesialais-kone ammuttu alas Ukrainan kriisialueella

Israelin on ainakin väitetty harkitsevan kansallisen lentoyhtiönsä koneisiin omasuojajärjestelmiä. Olisiko vaikkapa juuri Boeing 777 koneisiin saatavilla mitään tutkaohjuksien varalle?
Liian kallista tiedetään mutta teoriassa.
Wikipedian mukaan EL-Alilla on käytössä infrapunasuoja koneissaan. "Following an attempt to shoot down an Israeli airliner in 2002, all aircraft in the fleet have been equipped with an infrared countermeasures system called Flight Guard, developed by Israeli Aerospace Industries to defend them against anti-aircraft missiles." https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al#Security
 
Wikipedian mukaan EL-Alilla on käytössä infrapunasuoja koneissaan. "Following an attempt to shoot down an Israeli airliner in 2002, all aircraft in the fleet have been equipped with an infrared countermeasures system called Flight Guard, developed by Israeli Aerospace Industries to defend them against anti-aircraft missiles." https://en.wikipedia.org/wiki/El_Al#Security
Lähinnä ilmeisesti tarkoitettu torjumaan olalta laukaistavia ohjuksia nousujen ja laskujen aikana.
 
Kremli aina tappanut omia, saadaksen aikaan hysteria ja nostaakseen suosiota. Stupidity on sekin tietenkin.

OldViking kirjoittaa hyvin samasta aiheesta mutta eri säikeessä .....

Todellisuudessa maailmassa muuttujia on vaan huomattavasti enemmän kuin lautapelissä. Itä-Ukrainasta tiedämme (ja kuten tämän ketjun alkupäästä voimme lukea ja nähdä kuvia) kuinka Venäjällä oli jo mietittynä seuraava askel, siltä varalta, että tämä FSB alkuun johtama operaatio menisi penkin alle, kuten nyt meni, sillä tuskin he pääsivät alkuperäiseen tavoitteeseensa. Vai mikä muu selitys löytyisi niille rekoille ja sotilaskalustolle, joihin oli jo valmiiksi maalattu rauhanturvaajien tunnukset ja jotka odottivat Venäjän puolella rajaa valmiina toimimaan vielä noin vuosi sitten? Veikkaan että MH-17-tapauksen jälkeen suunnitelmat muuttuivat.

Shakkimainen ajattelu näkyy Venäläisessä julmuudessa, piittaamattomuudesta, jolla venäläinen eliitti uhraa omia kansalaisiaan, ”pikkunappuloita” oman päämääränsä hyväksi. Jos tällainen operaatio epäonnistuu, siis hölmöillään perivenäläiseen tapaan, niin kovin äkkiä kukaan ei ala uskomaan, että valtio olisi noin välinpitämätön kansalaistensa hengestä, ei ainakaan lännessä, jossa uskotaan ihmisoikeuksiin ja ihmiselämän pyhyyteen.

Esimerkkinä vaikkapa vuoden 1999 tapahtumat. Kun elo-syyskuussa 1999 pommeja alkoi räjähdellä venäläisissä kerrostaloissa niin ”shakin siirtojen toteuttajat” jäivät kiinni Rjazanista, kun silminnäkijä näki ”venäläisten näköisten” miesten kantavan säkkejä kellariin ja hälytti paikalle poliisin, joka ilmoitti löytäneensä kellarista pommin. Tämä tapaus selitettiin myöhemmin harjoitukseksi, mutta tuo pommikampanja oli se syy, "savuava ase", jonka jälkeen Venäjällä oli omien kansalaisten ja ”kansainvälinen yhteisön” hyväksyntä Tšetšenian valloitukselle.

Kuinka yllättävää, ”Tšetšeenien kerrostalo-pommit” loppui sopivasti tämän kiinnijäämisen jälkeen. Vaikka tapauksesta kirjoittavia ja tutkineita Venäläisiä on kuollut salaperäisesti niin iso joukko, ettei sen pitäisi olla ”tilastollisesti mahdollista”, tapaus ohitetaan, mielestäni, turhan helposti salaliittoteoriana.
 
Johtopäätös on se, että koneen ampuivat kaikella todennäköisyydellä alas Itä-Ukrainan kapinallisjoukot BUK-ilmatorjuntaohjuksella.

(vierittivät syyn kapinallisille)

Minkä tulee Venäjän "riippumaton tutkijalautakunta" tyrmäämään fasistisena provokaationa äiti venäjää vastaan :D
 
Turman vuosipäivän lähestyessä on venäläinen oppositiolehti Novaja Gazeta julkaissut aiheesta isohkon jutun.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015071320030718_ul.shtml

Johtopäätös on se, että koneen ampuivat kaikella todennäköisyydellä alas Itä-Ukrainan kapinallisjoukot BUK-ilmatorjuntaohjuksella.

Silti lehden mukaan versio, jossa koneen olisi tuhonnut ilmasta ilmaan ammuttava ohjus, ei kestä kritiikkiä. Tämän on vahvistanut myös BUK-ohjuksia valmistava venäläinen aseyhtiö Almaz Antei.

Sen aiemmin tänä vuonna julkaiseman raportin mukaan koneen hylyssä on vaurioita, jotka sopivat vain BUK-M1-ohjukseen. Almaz Antein mukaan kyse on kuitenkin ohjusjärjestelmän vanhasta mallista, jota ei enää ole Venäjän varastoissa vaan niistä kaikki on myyty ulkomaille, myös Ukrainaan.

Noita samoja vanhoja BUK-ohjuksia kuitenkin esiteltiin voitonpäivän paraateissa ympäri Venäjää vain pari kuukautta sitten.

300px-9M38M1_9M317.svg.png

Ylin on vanhinta mallia. Samaa mitä videolla.
 
Viimeksi muokattu:
Aiheesta kirjoitettua minulta eräälle foorumille eräänlaisena yhteenvetona:


17. heinäkuuta 2014


Otsikossa mainittuna päivämääränä kello 10:31 (UTC:n aikaa) Amsterdamin (Alankomaat) Schipholin lentokentältä lähti Malaysia Airlinesin lento MH17 kohti Kuala Lumpuria Malesiaa, lennon kone oli Boeing 777-2H6ER ja lennolla oli 15 miehistön jäsentä (kaikki malesialaisia) ja 283 matkustajaa (kymmenestä eri valtiosta, kansalaisuuksia oli enemmän, koska osalla oli kaksoiskansalaisuus). Kello 12:53 lento saapui Dnepropetrovskin FIR:iin, Control Sector 2:een, koneen ollessa FL330 ja lentoa johdettiin Dnipro Control’ista. Ajassa 13:19:56 lennolta MH17 alkoi viimeinen kontakti Dniproon: ”ROMEO NOVEMBER DELTA, MALASIAN one seven” ja ajassa 13:20:03 (UTC:n aikaa) koneen FDR ja DCVR lakkasivat toimimasta. Koneeseen ei saatu yhteyttä lennonjohdosta lukuisista yrityksistä huolimatta.


Mitä tapahtui tuolloin Itä-Ukrainassa, Donbassin alueella, Hraboven lähistöllä? Löytääksemme vastaus on tarkkailtava aikaa ennen 17. heinäkuuta 2014.


En nyt ryhdy taustoittamaan Ukrainan sodan syitä ja seurauksia, mutta tuolloin heinäkuussa 2014 Donbassin alueella oli käynnissä sota, jossa oli osallisina Ukrainan hallinto ja sitä tukevat vapaaehtoisjoukot sekä ns. separatistit – jotka koostuivat pääasiassa venäläisvapaaehtoisista sekä paikallisista asukkaista ja muutamista muista maista tulleista vapaaehtoistaistelijoista. Lisäksi Venäjän asevoimat tuki sotilaallisesti separatisteja kaluston sekä asiantuntijoiden ja miehistön (ts. sotilaiden) muodossa eli Venäjä oli osallisena sotatoimissa vieraan valtion alueella. Ukrainan hallinnolla oli käynnissä alueella ns. ATO eli Anti Terrorist Operation, jonka tarkoituksena oli ratkaista alueellinen ”separatismiongelma”.


Ennen kyseistä päivämäärää alueen ilmatilassa lentoja oli rajoitettu seuraavalla tapaa siviililentojen osalta. 1. heinäkuuta Donetskin oblastin ilmatila suljettiin 26 000 jalkaan (eli 7,9 km) saakka siviililiikenteeltä. 1. heinäkuuta – 14. heinäkuuta ilmatila oli suljettu edellä mainittuun lentokorkeuteen saakka. 14. heinäkuuta jälkeen alueen ilmatila suljettiin siviililiikenteeltä 32 000 jalkaan (eli 9,8 km) saakka ja syynä oli 14. heinäkuuta tapahtunut Ukrainan ilmavoimien Antonov An-26 kuljetuskoneen alas ampuminen 21 000 jalan (eli 6,4 km) korkeudessa eli olennaisesti korkeammalla mihin separatistien ilmatorjunnan oletettiin yltävän eli olkapäältä laukaistavien ilmatorjuntaohjusten ja Sterla-10 it-vaunun osalta 3,5 km korkeudelle saakka. Lennon MH17 lentokorkeus oli FL350 eli noin 35 000 jalkaa, alueella oli tuolloin muutakin liikennettä ja lähimmät kolme konetta olivat noin 30 kilometrin päässä lennosta MH17:sta. Samaa ilmakäytävää käyttivät säännöllisesti Malaysia Airlinesin ohella Lufthansa, Aeroflot ja lukuisat muut lentoyhtiöt. BBC News on jäljittänyt alueen yli lennetyt lennot kahden edellisen vuorokauden ajalta, eikä niiden kohdalla oltu havaittu ongelmia – normaalia kommunikointia lennon ja lennonjohdon välillä.


Miksi lento MH17:sta tuhoutui kesken lennon sotatoimialueen yllä?


Bellingcat-yhteisön tekemien laajojen tutkimusten seurauksena on kyetty hyvin seikkaperäisesti rekonstruoimaan tapahtumat tuolloin kyseisellä alueella eli käytännössä Torezin ja Shniznen välillä – kumpikin kaupunki sijaitsee Donetskin oblastissa, oblastin itäosassa Luhanskin oblastiin rajoittuvalla alueella. Kyseinen alue oli tuolloin, 17. heinäkuuta, Venäjän tukemien separatistien hallussa. Joskin Bellingcat-yhteisö on kyennyt seikkaperäisesti seuraamaan lennon MH17:sta alas ampuneen Novator 9K37 M1 BUK TELAR-lavetin liikkeitä sen sijoituspaikkakunnalta Venäjältä 17. heinäkuuta saakka Ukrainaan Torez’in ja Shniznen alueelle. Kyseinen lavetti kuului Venäjän asevoimien 53. ilmatorjuntaprikaatiin (sijoituspaikka Kursk) ja sen miehistön tiedetään saattaneen lavettia Ukrainan rajalle saakka ja koska kyseessä on järjestelmä, joka vaatii pitkän koulutuksen on hyvin varmaa ettei lavettia ole voitu luovuttaa ns. ”kansantasavaltojen” alueella kouluttamattomille miehille vaan sen mukana on seurannut koulutettuja sotilaita. Bellingcatin Higgins on todennut seuraavaa:


”– Ei sellaista systeemiä voi vain viedä rajalle, antaa jollekulle avaimia ja sanoa: ”Tuossa on nappi, sitä pitää painaa.” Sellainen skenaario on täysin epärealistinen. Edes ammattisotilas ei kelpaa (aseen laukaisuun) vaan tarvitaan erikseen BUK-järjestelmään koulutettu käyttäjä, Higgins perusteli Bildille.”


Minulle BUK-koulutuksen saanut puolustusvoimien henkilökuntaan kuulunut on todennut hänen koulutusaikanaan Venäjällä vallinneen käytännön, jonka mukaan BUK kuului niihin järjestelmiin joilla operoi vain ja ainoastaan kantahenkilökuntaan kuuluvia miehiä ja yksikön komentaja oli arvoltaan vähintään kapteeni. Tämän jälkeen Venäjällä sopimussotilaiden määrä on huomattavasti lisääntynyt, joten tämä on voinut muuttaa käytäntöä myös Venäjällä siihen suuntaan, että yksikön miehistö voi koostua myös sopimussotilaista. Mutta edellisen ja Bellingcat-yhteisön Eliot Higginsin arvion perusteella voidaan olettaa, että itsenäiseen operoitiin kykenevän TELAR-alustan mukana on seurannut myös sen miehistö/koulutuksen saaneita sotilaita.


Venäläisten viimeisin virallinen väittämä on se, että lento MH17 ammuttiin alas alueella operoineelta Novator 9K37 M1 BUK-M1 TELAR-lavetilta läheltä Zakharchenkon kylää Torezin alueella, joskin todennäköisempi sijainti laukaisualustalle on Shniznen lähistöllä Torezista itään – jossa kyseinen lavetti nähtiin kyseisenä päivänä. Sijainti Shniznen lähistöllä sopii myös paremmin havaintoihin koneen vaurioista eli ohjus on räjähtänyt koneen etusektorissa pilotin vasemmalla puolella ja huomioiden käytössä olevan ohjustyypin (9M38M1) toiminnan on koneen tuhoon johtaneiden vaurioiden ja ohjustyypin perusteella todennäköisempää, että ohjus on laukaistu lennon MH17:sta etusektorista eikä sivusta ja ohjaamosta katsoen päinvastaiselta puolelta. Ja vaikka ohjus olisi laukaistu venäläislähteiden väittämältä alueelta, sekään ei todista ukrainalaisten osallisuudesta (mikä on Venäjän tarkoitus tässä tapauksessa), koska kyseinen alue oli 17. heinäkuuta tiukasti separatistien hallinnassa.


Toiseksi virallisten venäläislähteiden ja Almaz-Antey-yhtiön väite on se ettei Venäjän asevoimilla ole enää käytössä 9M38M1-ohjusta, mikä ei pidä paikkaansa, koska viimeksi maaliskuussa 2015 venäläisillä BUK-laveteilla on kuvattu kyseisen ohjustyypin ohjuksia eli Venäjällä on ollut kyseisiä ohjuksia käytössään myös heinäkuussa 2014.


Venäläinen Novaja Gazeta on tehnyt aiheen tiimoilta omia tutkimuksia, toukokuussa 2015 julkaistun raportin mukaan ”’Todennäköisin syy Malaysian Airlinesin Boeing-777:n tuhoutumiseen ilmassa on ilmatorjuntaohjusjärjestelmä BUK-M1:stä peräisin ollut ohjus 9M38M1", raportissa todetaan.” Tämän jälkeen Novaja Gazeta on julkaissut uuden tutkimuksen ja sen johtopäätös on se, että ”koneen ampuivat kaikella todennäköisyydellä alas Itä-Ukrainan kapinallisjoukot BUK-ilmatorjuntaohjuksella, jonka he olivat joko kaapanneet Ukrainan armeijalta, tai todennäköisemmin saaneet Venäjältä.”


Alueella tapahtuneen viestiliikenteen perusteella on löydetty linkkejä separatistien ja venäläisten joukkojen välillä, lisäksi alueelle odotettiin saapuvaksi Ukrainan ilmavoimien kuljetuskonetta ja nettilähteiden mukaan kyseisen BUK-ohjuslavetin miehistön ja separatistien välillä oli viestiliikennettä minuutteja ennen alas ampumista ja ohjuslavetin miehistölle olisi ilmoitettu ”kohteen” saapuvan alueelle. Separatistien ja samalla Venäjän syyllisyyden puolesta käy vankasta todisteesta myös Igor Girkinin eli Igor Strelkovin viesti vk.com:iin, jossa hän ilmoitti Ukrainan ilmavoimien Antonov An-26 kuljetuskoneen pudottamisesta alueella hetkeä lennon MH17:sta alas ampumisen jälkeen ja tämä viesti poistettiin myöhemmin kun paljastui, mikä kone alueella oli pudotettu eli Malaysia Airlinesin Boeing 777-2H6ER eli lento MH17:sta.


Kuvakaappaus Strelkovin viestistä vk.com:iin:


http://images.csmonitor.com/csm/2014/07/0717-twitterscreen.png?alias=standard_600x400


Koska alueella oli vain ohjuslavetti (TELAR), joka kykenee itsenäiseen toimintaan eli se ei välttämättä tarvitse tuekseen yksikön muita ajoneuvoja eli esim. johtokeskusvaunua ja maalinosoitustutka-lavettia, tilanne oli se ettei miehistöllä ollut riittävän tarkkaa tilannekuvaa tiedossaan ja etenkin vallitseva kuva alueen ilmatilasta oli väistämättä puutteellinen, jonka seurauksena on oletettavaa se, että ohjus laukaistiin vahingossa väärään kohteeseen. Lennon MH17:sta tulkittiin olevan Ukrainan ilmavoimien kuljetuskoneen ja koska tiedossa oli se, että alueelle oli saapumassa Ukrainan ilmavoimien kuljetuskone, tehtiin puutteellisen tilannekuvan perusteella virheellinen päätelmä kohteen luonteesta ja lavetista avattiin tuli lentoa MH17 kohti 9M38M1-ohjuksella kohtalokkain seurauksin.


Lennon MH17 alas ampumisen seuraus oli se, että noin 90 minuuttia tapahtuneen jälkeen koko Itä-Ukrainan ilmatila suljettiin siviililiikenteeltä kaikissa korkeuksissa. Jälkiviisaasti on syytä kysyä, että olisiko näin pitänyt tehdä viimeistään 14. heinäkuuta jolloin separatistien onnistui ampua alas Ukrainan ilmavoimien kuljetuskoneen yli kuuden kilometrin korkeudessa eli jolloin kävi selville se, että heillä on käytössä ohjuskalustoa jolla yltää olennaisesti aiempaa olettamusta korkeammalle? Samoin on syytä miettiä, että missä määrin nyt ja tulevaisuudessa lentoja kriisi- ja etenkin sotatoimialueiden yli harjoitetaan vai pitäisikö väistämättä kriisialueet kiertää, jotta vastaavia alas ampumisia ei enää tapahdu tulevaisuudessa (ainakaan samasta syystä)?


Kaikkien kriittistäkin tarkastelua kestävien todisteiden valossa lennon MH17:sta ampuivat alas separatistien alueelta toimineen joukot venäläisvalmisteisella ilmatorjuntaohjusjärjestelmällä ja voidaan sanoa, että järjestelmä on tullut alueelle Venäjän puolelta lentoa edeltäneiden päivien aikana. Järjestelmän luonteen vuoksi on hyvin epätodennäköistä, että sillä olisi operoinut separatisteista koostunut miehitys, BUK-M1 vaatii toimiakseen koulutetun miehityksen ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä miehistö on koottu 53. ilmatorjuntaprikaatin henkilöstöstä tai Rostovin alueelle aiemmin sijoitetuista Venäjän asevoimien sotilaista. Pieni mahdollisuus on jätettävä sille, että miehistö on koottu ”vapaaehtoisista”, jotka ovat aiemmin operoineet vastaavalla kalustolla, mutta tämä ei vähennä Venäjän vastuuta tapahtuneeseen – he antoivat aseen ja loivat mahdollisuuden.


Tällä viikolla tulee kuluneeksi vuosi tapahtuneesta, eikä tekoon syyllisiä ole vieläkään saatettu vastuuseen – josko näin tulee koskaan tapahtumaankaan – mutta osana Ukrainan sotaa lennon MH17:sta tapahtumien kulkua ei tule tyystin unohtaa ja on oikeutettua vaatia, että tapaus tutkitaan perin pohjin.


Marko



Lähteitä ja mielenkiintoista aiheeseen liittyvää luettavaa:

http://www.onderzoeksraad.nl/upload...3acad0ceprem-rapport-mh-17-en-interactief.pdf

https://www.bellingcat.com/tag/mh17/

http://www.whathappenedtoflightmh17...he-buk-sa-11-which-could-have-shot-down-mh17/

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1430801243070

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1426746746402?ref=hs-art-lue-seuraavaksi-2

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1434538299791.html

http://www.skepsis.fi/lehti/2014/Skeptikko-2014-3_MH17_ja_vastaamattomat_kysymykset.pdf

http://www.novayagazeta.ru/inquests/68332.html

http://www.novayagazeta.ru/inquests/69181.html

http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015071320030718_ul.shtml

https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17

http://www.military-today.com/missiles/buk.htm

Lyhenteet joita käytetty tekstissä:

FL = Flight Level eli lentopinta.

UTC= Coordinated Universal Time eli koordinoitu yleisaika, viralliseen käyttöön UTC tuli 1972 jolloin se syrjäytti GMT:n eli Greenwichin ajan. Ukrainan paikallinen aika on UTC+3 eli kolme tuntia edellä UTC-aikaa.

FDR= Flight Data Recorder.

DCVR = Digital Cockpit Voice Recorder.

TELAR = transporter erector launcher and radar –lavetti.
 
Kaikkien kriittistäkin tarkastelua kestävien todisteiden valossa lennon MH17:sta ampuivat alas separatistien alueelta toimineen joukot venäläisvalmisteisella ilmatorjuntaohjusjärjestelmällä ja voidaan sanoa, että järjestelmä on tullut alueelle Venäjän puolelta lentoa edeltäneiden päivien aikana. Järjestelmän luonteen vuoksi on hyvin epätodennäköistä, että sillä olisi operoinut separatisteista koostunut miehitys, BUK-M1 vaatii toimiakseen koulutetun miehityksen ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä miehistö on koottu 53. ilmatorjuntaprikaatin henkilöstöstä tai Rostovin alueelle aiemmin sijoitetuista Venäjän asevoimien sotilaista. Pieni mahdollisuus on jätettävä sille, että miehistö on koottu ”vapaaehtoisista”, jotka ovat aiemmin operoineet vastaavalla kalustolla, mutta tämä ei vähennä Venäjän vastuuta tapahtuneeseen – he antoivat aseen ja loivat mahdollisuuden.


Eli syy vieritetään "muiden" niskaan ..ja paheksutaan jukisesti moista touhua....
 
First on CNN: Sources say MH17 report blames Russian missile for shooting down plane


Updated 1602 GMT (2302 HKT) July 15, 2015




(CNN)It's been nearly one year since 298 people were killed after a commercial passenger plane broke up over the Ukraine.

U.S. officials concluded Malaysia Airlines flight MH17 was struck by a missile and shot out of the sky. A final report from investigators has yet to be released but CNN has learned new details from the draft investigative report for the July 17, 2014 incident.

Dutch accident investigators say that evidence points to pro-Russian rebels as being responsible for shooting down MH-17, according to a source who has seen the report.

The Malaysian Airlines flight went down in the Donetsk area of Ukraine. According to two sources with knowledge of the investigation, a draft of an investigative report authored by the Dutch Safety Board, the lead agency in the investigation, has been distributed for review to numerous agencies around the world including the National Transportation Safety Board, Federal Aviation Administration and Boeing.

According to both sources, the report also pins some blame on Malaysia Airlines for how its planes were dispatched that day.

Some airlines were avoiding the conflict zone. According to the report Malaysia Airlines was not reading other countries' notice to airmen or NOTAMs and it continued to fly over the zone. Notice to airmen or NOTAMs are written notifications issued to pilots before a flight, advising them of circumstances relating to the state of flying, and those notifications can include warnings of potential dangers like conflict zones.

Linkki.
 
Huomenna voi seurata vuoden takaisen MH17 alasampumisen reaktioita sosiaalisessa mediassa Bellingcatin järjestämänä, suosittelen pistämään linkin talteen.

On July 17, Bellingcat will conduct a reenactment of the social media reaction to the MH17 disaster from the account @mh17live. All of the information here, along with many other reactions and speculations from 1 year ago, will be retweeted and translated on this account.

MH17Live

Bellingcatissa on myös kerätty some-viestejä paikallisilta jotka vahvistavat BUK-M1 ampumalaitteen olleen alueella 17.7.2014 ennen MH17 alasampumista, kaikki käännetty englanniksi.

Linkki
 
Viimeksi muokattu:
Russia Today on jälleen sekoittamassa pakkaa.

http://www.rt.com/news/273943-mh17-crash-missile-ukraine/

Venäläisen tutkintakomission johtajan Vladimir Markinin mukaan MH 17 ammuttiin alas "ilmataisteluohjuksella, joka ei ollut venäläistä alkuperää."


"Russia’s IC has been conducting its own investigation into the crash that saw 298 people killed in a plane crash in eastern Ukraine. Markin said that he considers the version of the MH17 downing on July 17, 2014 over eastern Ukraine by an air-to-air missile to be in priority.

“Moreover, experts suppose that the rocket type established was not manufactured in Russia,” he told TASS on Wednesday.

He stressed that the experts’ conclusions indicate support to the testimony Evgeny Agapov, an aviation armaments mechanic in the Ukrainian Air Force, who is under Russian state protection as “key witness” to the MH17 crash.

Specifically, Agapov testified that on July 17, 2014 a Ukrainian Sukhoi Su-25 jet aircraft piloted by a “Captain Voloshin” who “set out for a military task” and returned without ammunition."



On kerrassaan uskomatonta, että venäläiset jaksavat vielä jauhaa tuota älytöntä Suhoj-25 teoriaansa.
 
Russia Today on jälleen sekoittamassa pakkaa.

http://www.rt.com/news/273943-mh17-crash-missile-ukraine/

Venäläisen tutkintakomission johtajan Vladimir Markinin mukaan MH 17 ammuttiin alas "ilmataisteluohjuksella, joka ei ollut venäläistä alkuperää."


"Russia’s IC has been conducting its own investigation into the crash that saw 298 people killed in a plane crash in eastern Ukraine. Markin said that he considers the version of the MH17 downing on July 17, 2014 over eastern Ukraine by an air-to-air missile to be in priority.

“Moreover, experts suppose that the rocket type established was not manufactured in Russia,” he told TASS on Wednesday.

He stressed that the experts’ conclusions indicate support to the testimony Evgeny Agapov, an aviation armaments mechanic in the Ukrainian Air Force, who is under Russian state protection as “key witness” to the MH17 crash.

Specifically, Agapov testified that on July 17, 2014 a Ukrainian Sukhoi Su-25 jet aircraft piloted by a “Captain Voloshin” who “set out for a military task” and returned without ammunition."



On kerrassaan uskomatonta, että venäläiset jaksavat vielä jauhaa tuota älytöntä Suhoj-25 teoriaansa.
Minusta tuo alkaa kertoa jo jonkinlaisesta paniikista. Putinhan oli uutisten mukaan soittanut hollantilaisille ja ilmoittanut, että pudotuksen tutkinta YK-tuomioistuimessa olisi erittäin haitallista...
Pakko alkaa kehrätä kulissia kokoon, kun kohta totuus ampujista räjähtää naamalle.
http://yle.fi/uutiset/putin_malesil...yk-tuomioistuimessa_olisi_haitallista/8160915
 
Minusta tuo alkaa kertoa jo jonkinlaisesta paniikista. Putinhan oli uutisten mukaan soittanut hollantilaisille ja ilmoittanut, että pudotuksen tutkinta YK-tuomioistuimessa olisi erittäin haitallista...
Pakko alkaa kehrätä kulissia kokoon, kun kohta totuus ampujista räjähtää naamalle.
http://yle.fi/uutiset/putin_malesil...yk-tuomioistuimessa_olisi_haitallista/8160915

Alkaa Putella maa poltella jalkojen alla. Asiaan liittyen, osa turman uhrien omaisista on nostanut kanteen kapinapäällikkö Igor Girkiniä vastaan. Ukolta tivataan 900 miljoonan dollarin korvauksia. Tämähän on tietysti ihan pelkkää symboliikkaa, koska tuskinpa Igoria ikinä tullaan saamaan Venäjältä tuomioistuimen eteen vastaamaan tekosistaan.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...aste-malesialaiskoneen-pudottamisesta/5228150

Mutta ainakin tämä osoittaa, että asiaan sekaantuneista venäläisistä on hyvää vauhtia tulossa kansainvälisiä hylkiöitä.
 
Alkaa Putella maa poltella jalkojen alla. Asiaan liittyen, osa turman uhrien omaisista on nostanut kanteen kapinapäällikkö Igor Girkiniä vastaan. Ukolta tivataan 900 miljoonan dollarin korvauksia. Tämähän on tietysti ihan pelkkää symboliikkaa, koska tuskinpa Igoria ikinä tullaan saamaan Venäjältä tuomioistuimen eteen vastaamaan tekosistaan.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...aste-malesialaiskoneen-pudottamisesta/5228150

Mutta ainakin tämä osoittaa, että asiaan sekaantuneista venäläisistä on hyvää vauhtia tulossa kansainvälisiä hylkiöitä.

Tuskinpa saadaan juu. Pieni (erittäin pieni) mahdollisuus on, että jos asiat alkavat kääntyä huonoon suuntaan, ja Venäjä kaipaa syntipukkia, niin tuomio Haagissa voi kuulostaa houkuttelevammalta kuin tuomio Moskovassa...
 
Ja Sputnik se lyö lisää löylyä.

http://sputniknews.com/politics/20150716/1024706179.html

Yrittävät nyt hämmentää tiedossa olevia faktoja epämääräisillä väitteillä siitä, että amerikkalaiset eivät ole julkaisseet aiheeseen liittyviä tiedustelutietojaan. Sitten jutussa vedetään oikein kunnolla foliohattu syvälle päähän ja haastatellaan entistä CIA:n miestä, jonka mukaan koneen saattoikin ampua alas ukrainais-israelilainen Dnepropetrovskin oblastin entinen kuvernööri Ihor Kolomoiski ! Hänellä oli mukamas syy ja motiivi pudottaa MH17 ja syyttää siitä Venäjää. :confused:

Ja sitten jutussa toki myös valitetaan sitä, kuinka länsi on haluton hyväksymään Venäjän näkemyksiä ukrainalaisen sotilaskoneen (se mystinen Suhoj-25) roolista tragediassa. Lopuksi vielä todetaan, että totta kai Venäjällä on hyvä syy olla hyväksymättä YK:n alaista tuomioistuinta, jota tultaisiin vain käyttämään "poliittisena aseena Venäjää vastaan."

Huh, huh mitä sontaa ja surkeaa propagandaa suoltavat. Mutta ikävä kyllä uppoaa meilläkin putinisteihin ja kaiken maailman salaliittohörhöihin takuuvarmasti. :mad:
 
Silmukka kiristyy...

Never-before-seen footage reveals Russian-backed rebels arriving at the wreckage of MH17

EXCLUSIVE

Russian-backed rebels in Ukraine’s east believed they had shot down a Ukraine Airforce fighter jet as disturbing new footage shows them ransacking the luggage of passengers and crew from Malaysian Airlines Flight MH17.

A year ago today, 298 passengers and crew including 38 Australian citizens and residents died aboard the Kuala Lumpur bound commercial flight after it shot down over east Ukraine, 40km from the Russian border.

Much footage exists particularly on the internet of the aftermath of the downed airliner, smouldering over three main wreckage sites about the rebel stronghold of the embattled Dontesk region.

But, after a 12-month pursuit, News Corp Australia has obtained new footage shot by the rebels themselves on a camcorder as they captured what they initially believed to be a Ukrainian air force fighter jet they had just shot down using a ground-to-air missile system.

The film records their dismay as they minutes later discover the aircraft is a commercial airliner.

Loput tekstistä + kuvia
 
Ehkä kone ammuttiin alas jotta voisivat ryöstää hylyn?
 
Back
Top