Kärkipoliitikkojen vahtimisketju

Mutta hei oikeasti, mikä ihme siinä oikein on taustalla, että kuten nytkin Sipilän ulostulossa nähtiin, on tuo venäläisten mielistely nimenomaan kepulaisille ominaista ? Omaksuvatko kepun poliitikot tuon jo äidinmaidossa vai mistä ilmiö oikein johtuu ?
 
Mutta hei oikeasti, mikä ihme siinä oikein on taustalla, että kuten nytkin Sipilän ulostulossa nähtiin, on tuo venäläisten mielistely nimenomaan kepulaisille ominaista ? Omaksuvatko kepun poliitikot tuon jo äidinmaidossa vai mistä ilmiö oikein johtuu ?

13-3-7409258.jpg
 
KOTIMAA
"Halpatyövoiman aalto nostaisi Suomen rasismin ennen näkemättömiin sfääreihin"

Presidenttiehdokas Laura Huhtasaari (ps.) on saanut Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan hyvää vetoapua myös vasemmiston kansanedustajilta.

Kansanedustajat nimittäin esittävät ulkomaisen työvoiman tuonnin täydellistä vapauttamista myös Euroopan unionin ulkopuolelta.

– Parlamentaarikoilla on varmasti ollut erilaisia lähtökohtia yhteisesiintymiselleen. Porvaripuolueita ei ole koskaan kiinnostanut työtä tekevien kohtalo. Valitettavasti ei edes vihreitä, jotka moottoritien alle jäävän sittisontiaisen takia voivat kyllä panna hyrskyn myrskyn. Kotoperäinen duunari lajina joutaa sen sijaan kuolla sukupuuttoon, Kyösti Suokas kirjoittaa blogissaan.

Hän arvioi, että vasemmistopuolueiden edustajat ilmeisesti kumartavat Suomessa oleville pakolaisille.

– Jos tarveharkinta kehitysmaiden työntekijöiden työluvista poistuu, lähtöpassit saaneille pakolaisille voidaan puljata työpaikkoja ja jokunen saa jäädä Suomeen. Tarkoitus on ehkä jalo, mutta viiden pennin suutarit aiheuttavat markan vahingon, kirjoittaa Suokas.

Hän toteaa, että Suomen rakennuksilla on maailman paras kontrollijärjestelmä. Viranomaiset eivät silti pysty valvomaan maksettuja palkkoja, ei edes EU-alueelta tulevien kohdalla.

– Kehitysmaista lähetettävät työntekijät ovat alusta loppuun välittäjiensä armoilla. Viimeistään kotimaassa kerätään pois alkuperäisen sopimuksen yli maksetut palkat.

– Uusi halpatyövoiman aalto nostaisi Suomen jo hälyttävällä tasolla olevan rasismin ennen näkemättömiin sfääreihin. Rakennusala syöksyy jossain vaiheessa taas taantumaan ja työllisyys heikkenee. Silloin roihuun ei tarvitse montaa tikkua raapia. Näyttääkin siltä, että tarveharkinnan poistamista esittävät kansanedustajat ovat ryhtyneet keskeisiksi Laura Huhtasaaren vaalivankkureiden vetureiksi, Suokas kirjoittaa.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/suokas_tarveharkinta-69932
 
Miksi pääministeri ei halua tehdä ratkaisua sisäisesti?
Pääministeri antoi ymmärtää, että pakolaiskiintiön nostosta pitäisi saada EU-tason linjaus.

– Tällainen asia pitäisi päättää Euroopan unionin tasolla yhdessä, ja olen pitänyt tätä esillä Eurooppa-neuvoston (EU:n jäsenmaiden johtajien) pöydissä, sanoi Sipilä Ylelle.
 
Ex-oikeuskansleri Jaakko Jonkka HS:ssa: Poliittiset virkanimitykset rapauttavat yhteiskuntaa - "Jossain yhteyksissä niistä on puhuttu korruption muotona
http://m.iltalehti.fi/politiikka/201709112200384544_pi.shtml

Miten nuo otetaan huomioon, muiden "maantapojen" kanssa, niissä kansainvälisissä vertailuissa?
Erityisen inhottavia ovat viimeisen parinkymmenen vuoden aikana olleet oikeuslaitoksen/oikeusjärjestelmään liittyvät virkanimitykset.. Käytännössä julkisiin virkoihin on täysin sulkevana/välttämättömänä kelpoisuusehtona ollut oikeuspoliittisen Demla yhdistyksen jäsenyys.

Julkilausuman mukaan Suomen Demokraattiset Lakimiehet voisi toimia kansanvaltaisesti ajattelevien lakimiesten yhdyssiteenä. Mutta oli välttämätöntä saada uudistuskeskusteluun mukaan myös yhteiskuntatieteilijöitä ja muita oikeuspolitiikasta kiinnostuneita Yhdistyksen jäsenyys oli avoinna myös näille.

Demokraattiset Lakimiehet lähti toimimaan kolmikantapohjalla: sen hallitukseen valittiin kolmannes sosiaalidemokraatteja, kolmannes kansandemokraatteja ja kolmannes keskustalaisia. Yhdistyksestä ei tullut pelkkää lausunnonantajatahoa, vaan sillä on ollut vireää jäsentoimintaa muutenkin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Oikeuspoliittinen_yhdistys_Demla
 
Kärki ei halua kertoa ketkä kävi kylässä?:
Oikeus määräsi kansanedustajien vieraat julkisiksi: eduskunta alkoi tuhota tietoja päivittäin
Svenska Ylen mukaan päätös tietojen hävittämisestä päivittäin liittyy kiistaan siitä, ovatko tiedot eduskunnan vierailijoista julkisia vai eivät.
Väittely vierailijatietojen julkisuudesta alkoi Svenska Ylen mukaan reilut kolme vuotta sitten, kun se halusi selvittää, ketkä kansanedustajia käyvät tapaamassa ajaakseen omaa asiaansa. Tietopyynnöistään huolimatta ruotsinkielinen Yle ei saanut tietoja vierailijoista, koska eduskunta oli sitä mieltä, etteivät ne kuulu julkisuuslain piiriin.

Svenska Yle kertoi asiasta maanantaina.

Ruotsinkielisen Ylen mukaan viime vuoden loppupuolella korkein hallinto-oikeus katsoi, että tiedot ovat julkisia. Svenska Yle kertoo, että viime keväänä eduskunta päätyi ratkaisuun hävittää vierailijatiedot päivittäin.

Asian Ilta-Sanomille vahvistaa eduskunnan hallintojohtaja Pertti Rauhio.

– Tähän päädyttiin sen perusteella, että henkilörekistereitä ei tule ylläpitää tai säilyttää, mikäli niiden ylläpitämiselle tai säilyttämiselle ei ole perusteltua tarkoitusta. Vierailijalistojen tarkoitus on selvittää turvallisuusosastolle, että ovatko taloon tulleet henkilöt iltaan mennessä poistuneet, Rauhio katsoo.

Rauhion mielestä turvallisuusosaston asia ei ole säilyttää rekisteriä vierailijoista siksi, että esimerkiksi toimittajat voisivat selvittää niistä, ketkä käyvät tapaamassa kansanedustajia ja lobbaamassa asiaansa.

– Meidän asiamme on minimoida tällaisten listojen ja rekistereiden määrää. Ihmiset ovat varmaan ihan tarpeeksi monessa listassa ja reksiterissä muutenkin. Lisäksi Suomen eduskunnassa lobbaaminen on aivan tavattoman avointa.

Lisäksi eduskunta katsoo, ettei sen tarvitse luovuttaa tietoja sähköisessä muodossa. Tiedot saa vain paikanpäällä paperisena. Asian käsittely hallinto-oikeudessa on vielä kesken.

– Odotan, mitä hallinto-oikeus siitä arvioi ja meille määrää, Rauhio toteaa.
Jaana Oksanen
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005363223.html?ref=rss
 
Mutta hei oikeasti, mikä ihme siinä oikein on taustalla, että kuten nytkin Sipilän ulostulossa nähtiin, on tuo venäläisten mielistely nimenomaan kepulaisille ominaista ? Omaksuvatko kepun poliitikot tuon jo äidinmaidossa vai mistä ilmiö oikein johtuu ?

Omaksuvat. Tässä on outo psykologia, sillä kleptokraattinen Venäjähän ei ole Neuvostoliitto, josta ohjattiin Suomen sisäpolitiikkaa Maalaisliiton K-linjan kautta. Noina vuosikymmeninä luotiin kuitenkin puolueeseen syvä psykologia itään kumartamisesta ja Venäjä peri sen kumartelunhalun.
 
Pidin palaverin parin koulutetun yhteiskuntatieteilijän kanssa. Molemmat olivat sitä mieltä, että Touko Aalto on vaarallisempi kuin Huhtasaari.

Henry Laasanen, joka tutkii näitä sukupuoli-imagojuttuja, kirjoitti: Vihreiden entistä ja nykyistä puheenjohtajaa yhdistää aisurifeminismi, jossa miehisyyttä pyydellään anteeksi ja jossa feministejä nuoleskellaan niin paljon kuin omatunto antaa periksi.

Näin proosallista se on. Itse ihmettelen, miksi Suomen Uutisia lukuun ottamatta mediaa ei kiinnosta, että Touko Aalto on entinen kommunisti. Hän kuului vielä 19-vuotiaana kommunistisen nuorisoliiton opintokerhoon. Nuoruudensynti tietenkin, mutta mitenkähän lujaa media kiinnostuisi, jos joku oikeistopoliitikko olisi ollut nuorena miehenä natsi? Voi voi...

Aalto ei ole hallituskelpoinen noiden puheiden jälkeen.

Timo Ekman kirjoitti Uudessa Suomessa:

Noin vertailun vuoksi laittakaapa käänteisesti seuraavat sanat Halla-ahon suuhun:

”Omaa harkintaa käyttäen väkivallaton kansalaistottelemattomuus on hyväksyttävää turvapaikanhakijoiden suhteen vaikkapa siten, että ilmiantaa viranomaisille käännytyspäätöksen saaneen turvapaikanhakijan ja estää hänen lähtemisen esim. asunnoltaan niin kauaksi aikaa, kunnes virkavalta saapuu paikalle.”

Voi minkälainen huuto tästä kansalaistottelemattomuudesta tulisi, vaikka tällainen kansalaistottelemattomuuden muoto olisi juridisesti katsottuna lievemmin rangaistavaa kuin Aallon malli.

http://timoekman.puheenvuoro.uusisuomi.fi/242674-ongelma-nimelta-facebook?ref=poiminnat
 
Pidin palaverin parin koulutetun yhteiskuntatieteilijän kanssa. Molemmat olivat sitä mieltä, että Touko Aalto on vaarallisempi kuin Huhtasaari.

Henry Laasanen, joka tutkii näitä sukupuoli-imagojuttuja, kirjoitti: Vihreiden entistä ja nykyistä puheenjohtajaa yhdistää aisurifeminismi, jossa miehisyyttä pyydellään anteeksi ja jossa feministejä nuoleskellaan niin paljon kuin omatunto antaa periksi.

Näin proosallista se on. Itse ihmettelen, miksi Suomen Uutisia lukuun ottamatta mediaa ei kiinnosta, että Touko Aalto on entinen kommunisti. Hän kuului vielä 19-vuotiaana kommunistisen nuorisoliiton opintokerhoon. Nuoruudensynti tietenkin, mutta mitenkähän lujaa media kiinnostuisi, jos joku oikeistopoliitikko olisi ollut nuorena miehenä natsi? Voi voi...

Aalto ei ole hallituskelpoinen noiden puheiden jälkeen.

Timo Ekman kirjoitti Uudessa Suomessa:

Noin vertailun vuoksi laittakaapa käänteisesti seuraavat sanat Halla-ahon suuhun:

”Omaa harkintaa käyttäen väkivallaton kansalaistottelemattomuus on hyväksyttävää turvapaikanhakijoiden suhteen vaikkapa siten, että ilmiantaa viranomaisille käännytyspäätöksen saaneen turvapaikanhakijan ja estää hänen lähtemisen esim. asunnoltaan niin kauaksi aikaa, kunnes virkavalta saapuu paikalle.”

Voi minkälainen huuto tästä kansalaistottelemattomuudesta tulisi, vaikka tällainen kansalaistottelemattomuuden muoto olisi juridisesti katsottuna lievemmin rangaistavaa kuin Aallon malli.

http://timoekman.puheenvuoro.uusisuomi.fi/242674-ongelma-nimelta-facebook?ref=poiminnat

Sepä se. Itseä ärsyttää juurikin kaksoisstandardit.

Ei sillä, ei vihreiden politiikka miellyttäisi, vaikka olisi eri puheenjohtajakin. En vain osaa hävetä sukupuoltani tai syntyperääni. Enkä koe olevani vastuussa muiden Euroopan valtioiden siirtomaa-ajoista. Lisäksi ajattelen ympäristöä ja luontoa aivan liikaa ollakseni nykyaikainen cityvihreä.
 
Omaksuvat. Tässä on outo psykologia, sillä kleptokraattinen Venäjähän ei ole Neuvostoliitto, josta ohjattiin Suomen sisäpolitiikkaa Maalaisliiton K-linjan kautta. Noina vuosikymmeninä luotiin kuitenkin puolueeseen syvä psykologia itään kumartamisesta ja Venäjä peri sen kumartelunhalun.

Monta kertaa olen pohtinut, että olisiko isänmaa säästynyt missä määrin suomettumiselta ja rähmälläänolon äärimmäisyyksiltä jos SDP:n K.A Fagerholm olisi voittanut Kekkosen 1956 presidentinvaaleissa ? Olen ymmärtänyt niin, että Fagerholm edusti pitkälle Paasikiven linjaa suhteessa venäläisiin. Ollaan asiallisia, mutta pidetään jämäkästi kiinni Suomen edusta. Mitään riitaa ei haeta, mutta neukuille tehdään selväksi missä menee myöntyväisyyden raja. Kekkonen sitten tunnetusti asetti oman persoonansa neuvostosuhteiden takuuksi ja ukosta tuli sitten lähes elinikäinen presidentti, korvaamaton suorastaan (ainakin tämän itsensä ja lähipiirin hännystelijoiden mielestä).
 
- Perussuomalaiset toivovat, että pääministerin puheet pakolaiskiintiön nostosta ovat pelkkää teatteria, jolla halutaan antaa hallituksen äänettömänä yhtiömiehenä toimiville ”sinisille” mahdollisuus profiloitua ”tiukan linjan” kannattajina. Mikäli näin ei kuitenkaan ole, on syytä epäillä pääministerin arvostelukykyä.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201709112200385824_pi.shtml

Poliittista teatteria Sipilän höpinät voivat hyvinkin olla, mutta pahoin pelkään että Juha ei nuoleskele Sinisiä vaan EU:n isoja poikia ja yhtä tyttöä :D Se on vielä paljon huonompi vaihtoehto, kun siinä tapauksessa tuo pakolaiskiintiön nosto voi myös toteutua.
 
STT: Sipilän pakolaiskiintiö-haastattelu oli kesäkuinen – kanta kiintiöön vahvistettu Turun iskun jälkeen

Pääministeri Juha Sipilän (kesk.) näkemys Suomen pakolaiskiintiön väliaikaisesta nostamisesta herätti maanantaina hämmennystä. Yksi yllättyneistä oli sisäministeri Paula Risikko (kok.), joka sanoi lukeneensa Sipilän ehdotuksesta mediasta.

– Kyllä se vähän yllätti siitä syystä, että ollaan juuri pidetty budjettiriihi ja hän (Sipilä) ei siellä tukenut minua esityksen suhteen, Risikko sanoi Demokraatille.

Hallitus päätti budjettiriihessä elokuun lopussa, ettei Suomen pakolaiskiintiötä nosteta. Suomen kiintiö on 750 pakolaista vuodessa. Sisäministeriö esitti kiintiön nostoa 1 050:een, mutta esitys ei mennyt läpi.

Ylen maanantaina julkaisemassa Ylen Haloo Eurooppa -podcast-ohjelmassa Sipilä sanoi, että pakolaiskiintiötä voisi väliaikaisesti nostaa esimerkiksi 2 000 pakolaiseen.

– Tarvittaessa (kiintiötä voisi nostaa) paljollakin. Mielestäni sitä voitaisiin väliaikaisesti nostaa esimerkiksi 2 000:een, Sipilä kommentoi omia näkemyksiään.

Ylen haastattelussa pääministeri antoi ymmärtää, että pakolaiskiintiön nostosta pitäisi saada EU-tason linjaus.

– Tällainen asia pitäisi päättää Euroopan unionin tasolla yhdessä, ja olen pitänyt tätä esillä Eurooppa-neuvoston (EU:n jäsenmaiden johtajien) pöydissä, Sipilä sanoi.

Maanantaina STT kysyi haastattelusta lisää Ylen toimittajalta, joka kertoi, että haastattelu on tehty kesäkuussa. Erinäisten syiden vuoksi haastattelu julkaistiin vasta nyt.

Toimittaja sanoi tarkistaneensa Sipilältä Turun puukkoiskun jälkeen, onko Sipilä edelleen kiintiön nostamisesta samaa mieltä, johon tämä vastasi myöntävästi.

Budjettiriiheen hallitus kokoontui pari viikkoa Turun tapahtumien jälkeen.

Sipilän haastattelu kirvoitti heti paljon kommentteja niin hallitusrintamasta kuin oppositiosta puolesta ja vastaan.
https://demokraatti.fi/stt-sipilan-...ta-kiintioon-vahvistettu-turun-iskun-jalkeen/
 
Tulipas Sipilän kiintiölisäysesitys sopivasti, kun 15pv on uusien siirtolupausten antamisen deadline...
Euroopan muuttoliikeagenda: Hyvää edistymistä muuttovirtojen hallitsemisessa on jatkettava

Bryssel 6. syyskuuta 2017

Komissio kehottaa tänään hyväksytyissä neljässä edistymiskertomuksessa kaikkia osapuolia jatkamaan ja nopeuttamaan hyvää edistymistä laittomien muuttovirtojen hallitsemisessa, EU:n ulkorajojen suojelussa ja niiden jäsenvaltioiden tukemisessa, joihin kohdistuu paineita.

EU:n sisäisten siirtojen järjestelmä toimii ja tuottaa tuloksia, sillä tähän mennessä on siirretty jo 27 695 henkilöä. On erittäin tärkeää, että jäsenvaltiot siirtävät kaikki sisäisten siirtojen piiriin kuuluvat turvapaikanhakijat Italiasta ja Kreikasta mahdollisimman nopeasti. EU:n ja Turkin julkilausuma varmistaa edelleen, että Kreikkaan laittomasti saapuvien määrät pysyvät alhaisina, ja sen ansiosta lähes 10 000 syyrialaista on voitu uudelleensijoittaa EU:hun. Kesäkuukausien aikana laittomien rajanylitysten ja menetettyjen ihmishenkien määrä laski huomattavasti keskisellä Välimerellä. Tämä on osittain seurausta EU:n yhteensovitetusta ja erityisesti Italian toiminnasta. Eurooppalaisella raja- ja merivartiostolla on tarvitsemansa välineet, mutta jäsenvaltioiden on pyrittävä hyödyntämään täysimääräisesti viraston palautuksia koskevaa laajennettua toimeksiantoa.

Euroopan komission ensimmäinen varapuheenjohtaja Frans Timmermans totesi, että kaikki EU:n toimijat ovat tehneet yhdessä kovasti töitä muuttovirtojen hallitsemiseksi, EU:n ulkorajojen suojelemiseksi ja etulinjan jäsenvaltioiden tukemiseksi. ”Olemme oikealla tiellä, ja tulokset ovat nähtävissä kentällä. Muuttoliikkeeseen liittyy kuitenkin edelleen haasteita ja riskitekijöitä. Meidän on jatkossakin parannettava työtämme ihmishenkien pelastamiseksi, turvallisten ja laillisten väylien luomiseksi niille, jotka ansaitsevat suojelua, ja niiden palauttamiseksi, joilla ei ole oikeutta jäädä”, Timmermans jatkoi.

Muuttoliike-, sisä- ja kansalaisasioista vastaava komissaari Dimitris Avramopoulos sanoi, että EU:n tehdessä yhteistyötä vastuullisuuden ja solidaarisuuden hengessä edistymme ja saavutamme konkreettisia tuloksia niin EU:n sisällä kuin sen ulkopuolella. ”Tämä on nyt selvästi nähtävissä – laittomat muuttovirrat ovat pienentyneet ja pakolaisten laillinen uudelleensijoittaminen on lisääntynyt, eurooppalainen raja- ja merivartiosto on aloittanut toimintansa ja yhteisiä toimia on toteutettu Italian tukemiseksi ja keskisen Välimeren reitillä. Myös EU:n sisällä on solidaarisuutta, sillä sisäisten siirtojen järjestelmä tuottaa tuloksia ja lähes kaikki rekisteröidyt sisäisten siirtojen piiriin kuuluvat turvapaikanhakijat on siirretty Kreikasta ja Italiasta. Näitä saavutuksia on nyt jatkettava kaikilla rintamilla”, Avramopoulos jatkoi.

Sisäiset siirrot ja uudelleensijoittaminen – solidaarisuus toimii

Nyt kun hätätilanteessa sovellettavan sisäisten siirtojen järjestelmän käyttöönotosta on kulunut kaksi vuotta, kehityssuuntaus on edelleen myönteinen ja osoittaa sisäisten siirtojen nopeutuneen huomattavasti vuonna 2017. Helmikuusta 2017 lähtien siirtoja on tehty kuukausittain keskimäärin 2 300 lähes kaikkiin jäsenvaltioihin. Siirrettyjen henkilöiden määrä oli 4. syyskuuta 27 695 (19 244 Kreikasta ja 8 451 Italiasta). Kreikasta on kuitenkin siirrettävä vielä noin 2 800 henkilöä ja Italiaan saapuu päivittäin uusia turvapaikanhakijoita, joten kaikkien osapuolten on jatkettava toimia. Jäsenvaltioiden on nopeutettava sisäisten siirtojen käsittelyä ja luvattava riittävästi paikkoja kaikille turvapaikanhakijoille. Italian on nopeutettava sisäisten siirtojen piiriin kuuluvien turvapaikanhakijoiden (erityisesti eritrealaisten) tunnistamista ja rekisteröintiä.

Jotkin jäsenvaltiot (Malta ja Latvia) ovat jo vastaanottaneet osuutensa Kreikasta, ja toiset (Suomi, Liettua, Luxemburg ja Ruotsi) ovat lähellä tavoitetta.Malta ja Suomi ovat myös vastaanottaneet lähes koko osuutensa Italiasta. Komissio panee tyytyväisenä merkille myös sen, että Itävalta on aloittanut sisäiset siirrot Italiasta ja että ensimmäisiä sisäisiä siirtoja Italiasta Slovakiaan valmistellaan parhaillaan. Tšekki, Unkari ja Puola ovat laiminlyöneet oikeudelliset velvoitteensa, koska ne eivät joko ole ottaneet vastaan yhtään siirrettävää turvanpaikanhakijaa (Unkari ja Puola) tai eivät ole antaneet vastaanottolupauksia yli vuoteen (Tšekki). Tämän vuoksi komissio päätti 26. heinäkuuta edetä rikkomusmenettelyissään seuraavaan vaiheeseen, ja se lähetti perustellut lausunnot näille jäsenvaltioille. Komissio on tyytyväinen unionin tuomioistuimen tänään antamaan tuomioon, jossa tuomioistuin vahvistaa sisäisiä siirtoja koskevan toisen neuvoston päätöksen pätevyyden ja hylkää Slovakian ja Unkarin nostamat kanteet.

Jäsenvaltioiden laillinen velvoite sisäisiin siirtoihin ei pääty syyskuussa. Sisäisiä siirtoja koskevia neuvoston päätöksiä sovelletaan kaikkiin edellytykset täyttäviin henkilöihin, jotka saapuvat Kreikkaan tai Italiaan 26. syyskuuta 2017 mennessä. Tämä tarkoittaa sitä, että edellytykset täyttävät turvapaikanhakijat olisi siirrettävä sen jälkeenkin. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että kaikki jäsenvaltiot – erityisesti Puola, Unkari ja Tšekki samoin kuin ne jäsenvaltiot, jotka eivät ole vastaanottaneet koko osuuttaan, tehostavat ponnistelujaan kaikkien edellytykset täyttävien turvapaikanhakijoiden siirtämiseksi.

Heinäkuussa 2015 hyväksytty EU:n uudelleensijoitusjärjestelmä saataneen onnistuneesti päätökseen, sillä jäsenvaltiot ja Schengenin säännöstöön osallistuvat maat ovat jo sijoittaneet uudelleen 17 305 henkilöä sovituista 22 504 henkilöstä. EU:n ja Turkin julkilausuman nojalla yhteensä 8 834 syyrialaista on sijoitettu uudelleen Turkista EU:n alueelle. Tähän lukuun sisältyy 1 028 uutta siirtoa edellisen kertomuksen jälkeen. Yhteensä 22 518 henkilöä on sijoitettu uudelleen molempien EU-tason uudelleensijoitusjärjestelmien puitteissa niiden käyttöönoton jälkeen. Komissio käynnisti 4. heinäkuuta 2017 uuden hankkeen vastaanottolupausten saamiseksi vuotta 2018 varten, jotta varmistetaan EU:n yhteisten uudelleensijoittamistoimien jatkuminen siihen asti, kunnes EU:n uudelleensijoittamiskehystä koskeva komission ehdotus on hyväksytty. Jäsenvaltioita pyydetään toimittamaan vuotta 2018 koskevat lupauksensa 15. syyskuuta 2017 mennessä. Uudelleensijoituksia olisi tehtävä varsinkin Pohjois-Afrikasta ja Afrikan sarvesta samalla kun jatketaan uudelleensijoituksia Turkista. Komissio on varannut 377,5 miljoonaa euroa vähintään 37 750 henkilön uudelleensijoittamisen tukemiseksi (10 000 euroa henkilöä kohden).

EU:n ja Turkin julkilausuma: konkreettiset tulokset jatkuvat

EU:n ja Turkin julkilausuma tuottaa edelleen konkreettisia tuloksia, ja sillä on suuri merkitys muuttovirtojen tehokkaan hallitsemisen varmistamisessa itäisen Välimeren reitillä.

Vaikka tulijoiden määrä kasvoi hieman kesän aikana samalla ajanjaksolla vuonna 2016 havaittujen kausiluonteisten suuntausten mukaisesti, päivittäisten rajanylitysten määrä Turkista Kreikan saarille on pysynyt alhaisena edellisen, 13. kesäkuuta annetun kertomuksen jälkeen. Tulijoita on saapunut keskimäärin 75 päivässä. Kaiken kaikkiaan tulijoiden määrä on vähentynyt 97 prosenttia julkilausuman voimaantulon jälkeen, ja Egeanmerellä henkensä menettäneiden ihmisten määrän merkittävä lasku on pysynyt ennallaan. Merkittäviä lisätoimia kuitenkin tarvitaan yhä käsittelyä odottavien turvapaikkahakemusten määrän vähentämiseksi ja palauttamisen valmisteluun ja säilöönottoon liittyvän riittämättömän kapasiteetin korjaamiseksi Kreikassa palautusten parantamiseksi. Yhteensä 1 896 laitonta muuttajaa on palautettu Turkkiin EU:n ja Turkin julkilausuman antamisen jälkeen. Edistystä on tapahtunut myös julkilausuman kattamilla muilla aloilla komission nopeuttaessa toimiaan taloudellisen tuen myöntämiseksi Turkin-pakolaisavun koordinointivälineestä. Vuosiksi 2016 ja 2017 varatusta 3 miljardin euron rahoituksesta yhteensä 1,66 miljardista eurosta on jo allekirjoitettu sopimukset ja maksut ovat nousseet 838 miljoonaan euroon. Hätätilanteiden sosiaalisen turvaverkon kautta tukea saaneiden haavoittuvassa asemassa olevien pakolaisten määrä on kasvanut nopeasti 600 000 pakolaisesta 860 000:een ja sen odotetaan nousevan 1,3 miljoonaan vuoden 2017 loppuun mennessä.

Eurooppalainen raja- ja merivartiosto – lisätoimet tarpeen palautusten alalla

Euroopan raja- ja merivartioviraston saattaminen toimintavalmiuteen on jatkunut viime kuukausien aikana, jolloin on käynnistetty kaksi uutta operaatiota Espanjan auttamiseksi läntisen Välimeren alueella. Tämän myötä Euroopan raja- ja merivartiovirastolla on parhaillaan 1 700 virkamiestä paikan päällä tukemassa jäsenvaltioita. Resurssivajausta on kuitenkin edelleen, ja nopean toiminnan reserveille ei ole osoitettu uutta kalustoa huhtikuun 2017 jälkeen. Jäsenvaltioiden on nopeasti täytettävä lupauksensa ja korjattava jäljellä olevat puutteet EU:n ulkorajojen tehokkaan valvonnan varmistamiseksi.

Virasto on tehnyt useita jäsenvaltioita koskevia haavoittuvuusarviointeja, ja kansallisten viranomaisten on nyt varmistettava annettujen suositusten oikea-aikainen täytäntöönpano. Virasto on myös tukenut 193:a operaatiota, joilla on palautettu 8 606 laittomasti oleskelevaa kolmansien maiden kansalaista. Tämä merkitsee yli 160 prosentin lisäystä palautusoperaatioissa verrattuna vuoden 2016 kuuteen ensimmäiseen kuukauteen. Jäsenvaltiot eivät kuitenkaan hyödynnä vielä kaikkia viraston valmiuksia. Lisätoimet ovat tarpeen, jotta virasto voisi täyttää laajennetun toimeksiantonsa palautusten alalla. Viraston ja jäsenvaltioiden olisi pyrittävä yhdenmukaistamaan palautustoimia paremmin ja hyödyntämään täysimääräisesti viraston vahvistettuja välineitä ja työkaluja.

Kumppanuuskehys ja keskisen Välimeren reitti – tulijoiden määrä vähenee

Keskisen Välimeren reitillä ja afrikkalaisten kumppanien kanssa toteutetut toimet alkavat nyt tuottaa tuloksia. Ihmishenkien menetykset merellä ovat vähentyneet merkittävästi kesäkuukausien aikana, minkä lisäksi muuttajien lukumäärä keskisen Välimeren reitillä on vähentynyt huomattavasti. EU jatkaa pyrkimyksiään pelastaa ihmishenkiä, hajottaa salakuljettajien ja ihmiskauppiaiden liiketoimintamalleja, puuttua muuttoliikkeen perimmäisiin syihin ja tehdä yhteistyötä kolmansien maiden kanssa eurooppalaisia arvoja ja ihmisoikeuksia kunnioittaen. Täytäntöönpanoa on jatkettava samaan tahtiin ja samalla intensiteetillä Italialle suunnattavia tukitoimia koskevan toimintasuunnitelman osalta (hyväksytty 4. heinäkuuta 2017) sekä keskisen Välimeren reitin yhteysryhmän perustamisen ja 28. elokuuta 2017 pidetyn Pariisin kokouksen jälkeen. Asiaa koskeva lehdistötiedote on saatavilla täällä.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-3081_fi.htm
 
Tuo hansain posti pitäisi avata ja olen varma siitä, että kaikki esitetty ei ole synkassa todellisuuden kanssa. Tuossa tekstissä pelataan muutamien tuhansien lukujen kanssa ja olen varma siitä, että lillukanvarsissa tuossa puuhataan. Mutta eipä ole aikaa ruveta noita penkomaan ja tuskin journalismia kiinnostaa.
 
Miksi näyttää ja tuntuu olevan kaikki puolueet vähitellen vasemmalla. Vasemmistoliitto,vihreät,demarit,kepu ja kokoomuskin? Niin noh persut... mitä jää jäljelle?

Missä tai missä erottaa nykyään vihreät ja vasemmiston?
 
Missä tai missä erottaa nykyään vihreät ja vasemmiston?

Vihreät haluavat nostaa Suomen hiilijalanjäljen taivaisiin tuottamalla tänne miljoonia ihmisiä afrikasta ja lähi-idästä, tavallinen suomalainen on heille täysin yhdentekevä.

Vasemmisto taasen vihaa kaikkein eniten suomalaista työmiestä, jopa niin paljon että haluaa tuhota heidät tuottamalla tänne miljoonia ihmisiä afrikasta ja lähi-idästä.

Vähän eri agendat, mutta lopputulos on sama.

Kauas ovat nuo puolueet kirineet lähtökuopistaan.
 
Missä tai missä erottaa nykyään vihreät ja vasemmiston?

Tämä oli jo kerran linkitetty palstalle, avaa asiaa.

Vihreät vetoaa vasemmistolaisiin, mutta puolueen talouspolitiikka on oikeistolaista – kannatus voi olla äkkiä syöty
http://www.talouselama.fi/uutiset/v...olaista-kannatus-voi-olla-akkia-syoty-6674669

Vihreiden talouspolitiikka on oikeistolaista
Vihreillä ja perussuomalaisilla on yksi yhdistävä tekijä, jota moni ei ehkä tule ajatelleeksi.

Niillä ei kummallakaan ole selvää, ideologisesti oikeistoon tai vasemmistoon perustuvaa talouspolitiikkaa, toisin kuin kokoomuksella, Sdp:llä tai vasemmistoliitolla. Perussuomalaisten talouspoliittinen ajattelu on melkoinen sillisalaatti sekä oikeistolaisia että vasemmistolaisia elementtejä: samaan aikaan vaaditaan sekä valtion velkaantumista kuriin, verohelpotuksia että etuuksien nostamista.

Vihreät on talouspolitiikassaan johdonmukainen. Puolueen periaateohjelmissa kaksi teemaa on toistunut jo ainakin kaksikymmentä vuotta: perustulo ja verotuksen painopisteen siirtäminen tulojen verotuksesta kulutuksen verottamiseen.

Ongelma on, että nämä teemat ovat talousideologisesti pikemminkin oikeistolaisia kuin vasemmistolaisia.

Perustulossa asia riippuu siitä, minkä kokoisesta perustulosta puhutaan. Taloustieteilijät arvioivat, että jos perustulo toteutettaan kustannusneutraalisti – kuten vihreät ovat esittäneet – se tarjoaa nykytilanteeseen verrattuna niukemman toimeentulon. Silloin perustulo on oikeistolaista talouspolitiikkaa. Siksi vasemmistoliitto onkin esittänyt huomattavasti avokätisempää mallia.

Vihreiden esittämä siirtyminen tulojen verotuksesta kulutuksen verottamiseen on sekin enemmän oikeistolaista kuin vasemmistolaista politiikkaa. Kulutuksen verotus iskee pahemmin köyhiin kuin rikkaisiin ja korostaa tuloeroja. Ei ihme, että Jyrki Kataisen (kok) hallituksessa kokoomus ja vihreät löysivät toisensa samalta puolelta verouudistuksessa.
 
Back
Top