Esittele itsesi

Alikersantti.
TU TÖ DETH!
 
Nyt vasta huomasin tämän ketjun. Pirkanmaalla asustava viidettä vuosikymmentä yli puolivälin käyvä. Palvelus KesR 1/96/ sluk auk.

Palstan aktiivinen seuraaminen alkoi vasta alkuvuonna, elämänkokemus opettanut että parhaiten asiat selviää kun seuraa itseään fiksumpia.
 
Palstaa lukenut pidemmän aikaa ja päätin tehdä tunnarit.
44v autok alik, joka harrastaa metsästystä ja suunnistusta.
Aktivoitunut hiukan reserviläisasioissa viimeisen vuoden aikana.
Iästä huolimatta kutsukin tullut ja innolla menossa
 
Palstaa lukenut alusta saakka eli vuodesta 2010. Sitä ennen jo perinnefoorumin jäsen vuodesta 2003-2004 lähtien. En muista kumpi.
Avatar on välillä laivakokin tähti. Laivakokkina olin siis 1998 Helsinki-luokalla sekä vierailevana tähtenä legendaarisella Karjalalla. Tulipa joku reissu tehtyä myös miinalautta Pansiolla.
Olen tällainen kotisohva Amiraali. Siivet lehteä tykkään lukea, kun se postiluukusta kolahtaa.
Meiltä löytyy myös Chihuahua lemmikki jolle olen jenkeistä ostanut omat XXXS kokoiset taktiset liivit. Patcheinä punisher, oman asuinalueen nimi&K9. Suomen/Usan/Ukrainan lippu vaihdellen.
Paljon mutua vähemmän faktaa tarjoan foorumille.
 
Pion Alik II/15

Born & raised vehreämmällä puolella Helsinkiä. Paikallinen jo useammassa polvessa.

Käyttäjän loin 2018, mutta foorumia aktiivisesti seuraillut vuodesta 2016 lähtien.

Kiinnostuksen kohteina epätavallisissa paikoissa pyöriminen niin luonnossa, saaristossa, kuin urbaanissa ympäristössä. Aseet ja kulkuneuvot kiinnostaa, mutta kumpiakaan en enää omista.

Täällä lähinnä luen mitä tietävämmät kertoo.
Tuttaville terveisiä!
 
No, vasta tänään luin tämän osion kokonaan läpi.
Paljon on kirjoittaneet lopettaneet ilman banniäkin.

Kirjoittajista(nykyisistä) ei se mielipiteenini vaihtunut.
Ihan normaalia sekametelisoppaa.

Rohkeasti vaan kaikki uudet kertomaan itsestään edes jotain.
 
Noin nelikymppine silanrakentaja (siis ihan oikia, ei mikään poliitikko). Ukraina ketju on ollut aktiivisessa seurannassa kun alkoi tämä uusin hyökkäys ukrainaan.

Kohokohta oli kun näki yks aamu sen palavan junan kertsin sillalla. Heti kyllä älys, että tuosta lämpö kuormasta ei se rautatiesiltakaan ihan vähällä selviä.Toivottavasti nyt vielä talvi puree lisää tulen rapauttamaan betoniin.

Tunnarit tein ihan vastikään, lähinnä että näkee nuo spoilerit.
 
Kaippa sitä on syytä astua kaapista ja esitellä itsensä. Keski- Suomesta huudellaan, teknologiateollisuuden toimitusketjuja työtehtävinä ja logistiikkaa SA- hommina. Taustaa kamppailulajeissa, nykyään tosin mahdollistajana ja huoltajana omille lapsille jaloissa lajeissa. Metsästystä, SRA:ta ja aseita harrastelen. Erityisen onnellinen olen siitä että olen ymmärtänyt elämäni tarkoituksen, kaikki kipuilu ja rimpuilu on vorbei osaltani. Eilen totesin olevani oman elämäni apassi. Sukupuoleni olen määritellyt muodikkaasti taisteluhelikopteriksi eikä ole lapa mennyt jäähän.

ps. "Saksa on paska maa".
 
Vähän vanhempi typy (ja naiselta ei saa kysyä mutta 40+). Ruotsissa. En kyllä tiedä yhtään mitään armeijahommista. Löysin tänne vuosi sitten. Ylpeänä ulkomaasuomalaisena yritän antaa suomesta ja suomalaisista hyvän kuvan tarjoomalla karjalanpiirakoita, tietoa ja joskus harvasti käyttämällä jonkun sopivan suomalaisen kirosanan :)
 
Niinisalon Tykistöprikaati ||/10, res korp. Ekan vuoden täällä luin kymmenen vuoden ajalta vanhoja lankoja läpi ja syksyllä aloin kirjoittamaan. Pyrin potkimaan keskustelua eteenpäin, että saisin itselle mielenkiintoista luettavaa niiltä jotka jotakin tietääkin.
 
Vähän vanhempi typy (ja naiselta ei saa kysyä mutta 40+). Ruotsissa. En kyllä tiedä yhtään mitään armeijahommista. Löysin tänne vuosi sitten. Ylpeänä ulkomaasuomalaisena yritän antaa suomesta ja suomalaisista hyvän kuvan tarjoomalla karjalanpiirakoita, tietoa ja joskus harvasti käyttämällä jonkun sopivan suomalaisen kirosanan :)
Hah, sama täällä Oslossa... kokkina yritän pitää palikat käsissä mutta päivän/ viikon ensimmäinen palovamma kirvoittaa vaistolla sen pakollisen PERKELEEN, jota jopa nepalilaiset kollegat ovat alkaneet toistamaan, enemmän tai vähemmän foneettisesti :) !

Jotain globalisaatiota sentään meiltäkin päin --- dagens eller ukens forste PERKELE.

Joskus palaa näpit.

Lähinnä viikonpäivinä, sekä myös lauantaina ja sunnuntaina (y) .
 
Hah, sama täällä Oslossa... kokkina yritän pitää palikat käsissä mutta päivän/ viikon ensimmäinen palovamma kirvoittaa vaistolla sen pakollisen PERKELEEN, jota jopa nepalilaiset kollegat ovat alkaneet toistamaan, enemmän tai vähemmän foneettisesti :) !

Jotain globalisaatiota sentään meiltäkin päin --- dagens eller ukens forste PERKELE.

Joskus palaa näpit.

Lähinnä viikonpäivinä, sekä myös lauantaina ja sunnuntaina (y) .
Mulla on Belgialainen tuttu, joka oli aikoinaan oppinut suomalaisen kirosanan. Käytää sitä taitavasti ja hienosti lausuen ja asianmukaisesti painottaen.

SANTANA!
 
Mulla on Belgialainen tuttu, joka oli aikoinaan oppinut suomalaisen kirosanan. Käytää sitä taitavasti ja hienosti lausuen ja asianmukaisesti painottaen.

SANTANA!
Mulle tuli belgialainen kämppis soluasuntoon ja esittäydyttiin siinä. Tajusin, että varmaan tälle pitää jotain smalltalkia heittää ja kysyin, että oliko sen isoisä vapaaehtoisena SS-Divisioona Walloniessa? Silmät levisivät ja vaihto-oppilas käveli kädet ylhäällä takaperin huoneeseensa ja löi oven lukkoon. Se ei suostunut tulemaan ulos, jos minä olin yhteisissä tiloissa ja vaihtoi asuntoa kuunvaihteessa.

Että se ensitapaaminen meni sitten vähän niinkuin penkin alle. Lieneekö ollut ukki sitten Langemarckin miehiä...
 
Että se ensitapaaminen meni sitten vähän niinkuin penkin alle. Lieneekö ollut ukki sitten Langemarckin miehiä...
Tai Dirlewangerin...
Saivat sentään ansionsa mukaan, kuten myös Kaminskyn SS R.O.N.A.


Paskiaiset. Jotain noi venäläisetkin osaa kunnolla, lähinnä pitkävihaisen kostamisen:

After the end of World War II in Europe, some of the former RONA and Lokot personnel were repatriated by Western Allies to the Soviet Union. At the end of 1946 a Military Court of the USSR handed Ivan Frolov and several others a death sentence. In the 1950s and 1960s in the USSR, dozens of other former members were found, some of them also convicted and sentenced to death. The last member of Lokot/RONA personnel to be prosecuted was Antonina Makarova, who was responsible for at least 168 executions, but likely about 1500 executions. Makarova was arrested in 1978. She was convicted of treason, sentenced to death, and executed in 1979.
 
Kai itsekin pitää avata viestihistoria. Palvelin PSPR II/99, 365 ja kotiuduin alikkina. Sitten parikytä vuotta hiljaisempaa ja nyttemmin aktivoitunut res. toimintaan. Selailin aikanaan jo susi1:stä, ja nyt liityin mukaan että näen liitetiedostoja.

Ukrainan seurantaketju kiinnostaa eniten, mutta myös kaikenlaiset viritykset (IED, dronepommit, kenttämodaukset) ja muut härpäkkeet myös. Niille olisi kiva olla oma ketjunsakin jos materiaalia riittää.
 
Back
Top